Jeg vil lime skiferplader op på en væg, er der noget godt fix eller cement til at gøre det?

Jeg fandt dette link:
http://www.johnlsayers.com/phpBB2/viewtopic.php?f=1&t=13293&start=60

Rul ned til bunden af siden, så er der nogle billeder.
Hvis man læser indlæggene på forummet i linket, er stenene sat op med en form for lim, er der en svensk ækvivalent?

Jeg havde tænkt mig at bruge rigtig ru natursten, så den bliver jo en del tykkere end fliser, og dermed veje mere, hvad skal man bruge for at pladerne virkelig skal sidde fast? Man vil jo ikke have nogen af dem i hovedet....

Tremco har en ny stenlim. Det er kanon!

Tak for svaret!
Jeg havde svært ved at finde et passende produkt på Tremcos hjemmeside. Ved du, hvad stenlimet hedder?

Jeg kommer til at have brug for et lim med stor fyldeevne, da stenene vil være ret ujævne og skrovlige. Så jeg tror, at det, jeg har brug for, er mere i retning af cement/mørtel end et rent lim. Eller kan man blot bruge en slags montagelim?

Et andet spørgsmål: Er det nok med gips bag stenene, eller skal man bruge noget stærkere, som f.eks. cementbaserede plader?

Det hedder PL700, tjek med en lokal jernvarehandel/byggemarked (revex hvis du bor tæt på), så kan de vise produktet. Tremcos side var svær... Den fungerer som et fugeskum eller som en PU-trælim. Svulmer. Den er tiltænkt til sten og lecablok. Så den bør fungere. Gipsvæg bærer ikke vægten af dine skifferplader hvis jeg skal gætte. Ring Tremco og spørg.

Hej JonathanGubbe.
Jeg har lige lavet en sådan væg, se billede.
Jeg var bekymret for bæreevnen i gipspladen, så jeg startede med at skrue et galvaniseret net op, som jeg købte billigt på biltema. Man kan også bruge pudsenet, men det er meget dyrere. Jeg spændte nettet op fra loft til gulv ved at skrue solide skruer med store skiver ind i reglarne. Jeg brugte almindelig fix og startede med at påføre et lag på nettet, derefter på skiferpladerne. Det sidder rigtig godt nu, og væggen er solidt forstærket med net og fixmørtel.
Held og lykke!
/CC

• Væg med skiferplader ved siden af en brændeovn, forstærket med galvaniseret net og fix. Trægulv og kasse med brænde i baggrunden.
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.