I min lejlighed er nogle tærskler og sokler limet fast med en slags silikone eller latex. Det er transparent (men er blevet gulligt), elastisk, gummiagtigt, og let at trække eller pille af.
Er det noget man nogle gange gør - fæstner med silikone/latex i stedet for monteringslim? I så fald, hvilket produkt bruger man præcist?
Grunden til at jeg spørger, er at det er fristende at gøre det samme nogle steder, hvor jeg skal montere tærskler mm, netop fordi det er så let at fjerne uden at ødelægge overfladerne.
Er det noget man nogle gange gør - fæstner med silikone/latex i stedet for monteringslim? I så fald, hvilket produkt bruger man præcist?
Grunden til at jeg spørger, er at det er fristende at gøre det samme nogle steder, hvor jeg skal montere tærskler mm, netop fordi det er så let at fjerne uden at ødelægge overfladerne.
Hvordan kan du garantere det? Måske ret uortodokst, men kan man lime toiletskåle med silikone, så hvorfor ikke tærskler? "transparent (men gulnet), elastisk, gummiagtig" lyder præcis som silikone i mine ører, men det kan naturligvis også være en anden type af fugemasse/lim. Umuligt at vide siger jeg.MrJay sagde:
Enkelt, jeg har tidligere brugt silikone til at lime gulvlister. Den bliver hårdere med tiden, er besværlig at fjerne og ødelægger underlaget, så den indeholder eddikesyre (ikke alle).Alfredo sagde:
Er TEC7 farveægte?MrJay sagde:
Hvid TEC7 kan gulne noget, hvis den ikke får UV-lys under hærdning. De andre farver er kulørstabile
Relekta | Relekta (tec7.se)
Klik her for at svare