I min lejlighed er nogle tærskler og sokler limet fast med en slags silikone eller latex. Det er transparent (men er blevet gulligt), elastisk, gummiagtigt, og let at trække eller pille af.

Er det noget man nogle gange gør - fæstner med silikone/latex i stedet for monteringslim? I så fald, hvilket produkt bruger man præcist?

Grunden til at jeg spørger, er at det er fristende at gøre det samme nogle steder, hvor jeg skal montere tærskler mm, netop fordi det er så let at fjerne uden at ødelægge overfladerne.

MrJay
Lyder som Tec7 eller nogen anden masse, silikon er det ikke - garanteret! Tec7 gulner dog ikke, det har vi brugt til både gulvlister og i badeværelse herres mange år siden, fungerer fint og det er helt OK at lime med det.

MrJay MrJay sagde:
silikone er det ikke - garanteret!
Hvordan kan du garantere det? Måske ret uortodokst, men kan man lime toiletskåle med silikone, så hvorfor ikke tærskler? "transparent (men gulnet), elastisk, gummiagtig" lyder præcis som silikone i mine ører, men det kan naturligvis også være en anden type af fugemasse/lim. Umuligt at vide siger jeg.

MrJay
Alfredo Alfredo sagde:
Hvordan kan du garantere det? Måske ret uortodokst, men kan man lime toiletsæder med silikone, så hvorfor ikke dørtrin? "transparent (men gulnet), elastisk, gummiagtigt" lyder præcis som silikone i mine ører, men det kan naturligvis også være en anden type fuge/lim. Umuligt at vide, siger jeg.
Enkelt, jeg har tidligere brugt silikone til at lime gulvlister. Den bliver hårdere med tiden, er besværlig at fjerne og ødelægger underlaget, så den indeholder eddikesyre (ikke alle).

MrJay MrJay sagde:
jeg har tidligere brugt silikone til at lime gulvlister.
Og du kan garantere, at du er den eneste i hele verden, der har gjort det? ;)

MrJay
Alfredo Alfredo sagde:
Og du kan garantere, at du er den eneste i hele verden, der har gjort det? ;)
En af de få, der har limet og udskiftet en måned efter :crysmile:

MrJay MrJay sagde:
Lyder som Tec7 eller en anden masse, silikone er det ikke - garanteret! Tec7 gulner dog ikke, det har vi brugt til både gulvlister og i badeværelse i herrens mange år siden, fungerer fint og det er helt OK at lime med det.
Er TEC7 farveægte?
Hvid TEC7 kan gulne noget, hvis den ikke får UV-lys under hærdning. De andre farver er kulørstabile
Relekta | Relekta (tec7.se)

MrJay
T tergo sagde:
Er TEC7 farveægte?
Hvid TEC7 kan gulne lidt, hvis den ikke får UV-lys under hærdning. De andre farver er kulørstabile
Relekta | Relekta (tec7.se)
Stämmer, om man nu har brugt hvid Tec7. I TS tilfælde er geggan transparent.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.