Hej!
Jeg har en overvejelse om at lime liggende lecablokke på eksisterende parketgulv, som skal blive fundament til en komfurplatform. Bør man have noget mellem parket og leca, eksempelvis tyndt skum i tilfælde af, at gulvet bevæger sig gennem årstiderne?

• Lecablokke stablet på et træparketgulv ved en murstensvæg, muligvis grundlag for et komfur, med isolering i baggrunden.
  • Pejs med dobbelte glaslåger placeret på gulvtæppe, med en hammer og træstykker foran på gulvet.
Senest redigeret:
Claes Sörmland
Lyder mærkeligt at stille et komfur direkte på parket. Hvordan ser gulvet ud under parketten? Er det et meget let komfur, så gulvet kan klare det?

Ellers kan du jo lægge lecablokkene flydende på gulvet og bare fuge dem, fx på byggplast.

Senest redigeret:
  • Synes
MioMorris
  • Laddar…
M MioMorris sagde:
Hej!
Har en fundering om at lime liggende lecablokke på eksisterende parketgulv, som skal blive grund til et ovnfundament. Bør man have noget mellem parket og leca, eksempelvis tynd foam hvis gulvet bevæger sig mellem årstiderne?
Hvad er det for en ovn, I har til hensigt at stille der?
Jeg er nysgerrig efter at vide, hvad den vejer.

Vi har vores kamin, der vejer omkring 150kg stående på parketten, dog med en ildstedplade imellem.

Lyder dog lidt spøjst med at lime lecablokke på gulvet..

Claes Sörmland Claes Sörmland sagde:
Lyder mærkeligt at stille et komfur direkte på parket. Hvordan ser gulvet ud under parketten? Er det et meget let komfur, så gulvet kan klare det.

Ellers kan du lægge lecablokkene flydende på gulvet og bare fuge dem, fx på byggeplast.
Lyder mærkeligt at stille et komfur direkte på parket. Hvordan ser gulvet ud under parketten? Er det et meget let komfur, så gulvet kan klare det.

Ellers kan du lægge lecablokkene flydende på gulvet og bare fuge dem, fx på byggeplast.
Præcis, tanken er at lægge flydende leca som grund. Under parketten er der gammelt klinkergulv, hvor der har stået en gammel brændeovn.

FredrikR FredrikR sagde:
Hvad er det for en komfur, I har tænkt at sætte der?
Jeg er nysgerrig efter, hvad den vejer.

Vi har vores brændeovn, som vejer omkring 150kg, stående på parketten, dog med en ildstadsplan imellem.

Det lyder dog lidt underligt at lime lecablokke på gulvet..
En Rosslagspisen. Du kan se billederne, der manglende i det første indlæg.

Claes Sörmland
Ser rigtig tungt ud. Jeg ville save parketgulvet væk og stille den direkte på murstocken.

• Synes
FredrikR
  • Laddar…
M MioMorris sagde:
En Rosslagspis. Du kan se billederne som faldt bort ved første indlæg.
Tak, så ingen billeder da jeg svarede.

Enig med Claes, fjern gulvet under.

• Synes
MioMorris
  • Laddar…
Ser ret tungt ud. Jeg ville save parketgulvet væk og stille det direkte på murværket.
Jo har været inde på det men så tænkt, at hvis jeg en skønne dag (hvilket ikke er sandsynligt) vil fjerne dette komfurhjørne, så ligger parketgulvet uskadt under.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.