Hej,
jeg skal save ca. 1m2 gulvspån væk omkring gulvafløbet på mit badeværelse. Dette på grund af en gammel fugtskade samt fordi en ny brønd skal monteres. Jeg saver midt over gulvregler og får derfor godt "feste" til ny gulvspån. Supplerer med kortlinger hvor det er nødvendigt! Men når jeg saver, kan jeg jo ikke bruge noten, så jeg er nødt til at lime plade mod plade samt plade mod gulvregel. Skruer derefter også.
Er det ok?
Hvilket lim skal bruges?

Kan ikke fjerne hele gulvspånen på badeværelset, fordi gulvspånen blev lagt i hele huset, før skillevæggene blev rejst. Får jo så det samme problem alligevel!

//WSP

Ja. Det er vel standard udførelse ved "reparation". Selv monterede jeg ikke, men limede og skruede fast en tynd træliste under kanten rundt om det opborede hul.

Som Linnex siger, det går godt. Brug vinterlim.

Spring vinterlimen over og brug almindelig hvid udendørs lim (PVAC), vinterlimen er kun en frostbeskyttet indendørs lim, som man kan have liggende i servicebilen.

/Kent

Hvorfor angiver spånpladeleverandørerne, at det er vinterlim, der skal bruges da?

Så det senere og jeg forstår intet af det, styrke osv. skal ikke adskille sig det mindste ifølge dem, jeg har talt med hos Bostik. Dog, hvis man kigger lidt på specifikationerne, så skulle vinterlimmet tilsyneladende være mere elastisk samt fulttåligt på en anden måde, så jeg tror, jeg skal tage en snak med Bostik igen om det er nye krav, nye lim eller hvad.

Nåja, ignorer min kommentar, selvfølgelig skal man følge leverandørens anvisninger. Mærkeligt bare at det var for cirka et år siden, at jeg havde præcis denne diskussion og da tjekkede med Bostik *mutter*

/Kent

Ja, det var det, jeg havde opfattet også, at det var mere elastisk og holdbart.

Vinterlim "bider" ikke lige så hurtigt under pres, det er derfor lettere at håndtere, da man har lidt tid til at korrigere. Almindeligt lim når man næsten ikke at placere tingene, før det griber fast.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.