Rampamuffen
Tænkte montere gulvgips ovenpå et undergulv af planker (32mm) for at få det helt glat før lægning af overgulv. Undergulvet er genbrugt, skruet med 5x70mm skruer og 60 år gammelt, så det er ikke helt jævnt mellem samlingerne. Måske skal det slibes.

Tænkte at skrue, men har læst at det også skal limes. Er det nødvendigt med lim? Vil helst undgå kemikalier og klæb...

Kører med skruemaskine, så ikke noget problem at bruge mange skruer.
 
Vi er mange, der ikke kan lide lim i bygningskonstruktioner som en refleks, men i visse situationer er det nødvendigt. Skal du have keramisk materiale ovenpå gulvgipset, tror jeg, at lim er et must.
 
Rampamuffen
Hvad gør limmet, som skruer ikke gør, skrues med 15x15 cm? Bliver mange skruer...
 
Jeg har anvendt fix på et bræddegulv, da jeg skulle lægge gips.
Efter 12 år er gulvet helt stille og ingen revner nogen steder.
Savede gulvgipset, så samlingerne blev midt på brættet.
 
Rampamuffen Rampamuffen sagde:
Hvad gør lim, som skruer ikke gør
Godt spørgsmål. Jeg har selv lært det the hard way. Der opstår små bevægelser i vertikal retning, som gør, at fugerne ikke holder. I mange konstruktionssammenhænge er det skrue-limning, der gælder for at få fuld samvirkning mellem materialerne.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.