Tænkte montere gulvgips ovenpå et undergulv af planker (32mm) for at få det helt glat før lægning af overgulv. Undergulvet er genbrugt, skruet med 5x70mm skruer og 60 år gammelt, så det er ikke helt jævnt mellem samlingerne. Måske skal det slibes.
Tænkte at skrue, men har læst at det også skal limes. Er det nødvendigt med lim? Vil helst undgå kemikalier og klæb...
Kører med skruemaskine, så ikke noget problem at bruge mange skruer.
Tænkte at skrue, men har læst at det også skal limes. Er det nødvendigt med lim? Vil helst undgå kemikalier og klæb...
Kører med skruemaskine, så ikke noget problem at bruge mange skruer.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Vi er mange, der ikke kan lide lim i bygningskonstruktioner som en refleks, men i visse situationer er det nødvendigt. Skal du have keramisk materiale ovenpå gulvgipset, tror jeg, at lim er et must.
Jeg har anvendt fix på et bræddegulv, da jeg skulle lægge gips.
Efter 12 år er gulvet helt stille og ingen revner nogen steder.
Savede gulvgipset, så samlingerne blev midt på brættet.
Efter 12 år er gulvet helt stille og ingen revner nogen steder.
Savede gulvgipset, så samlingerne blev midt på brættet.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Klik her for at svare
