Hej!

Har i weekenden limet gulvgips mod sporede spånplader med Ardex S48 og 6mm kam.

Men desværre ser det ud til, at limen ikke har fæstnet ved samlingen mellem to plader, så nu ligger pladen og "glipper" i den lange samling på begge sider, som I kan se på billedet.

Jeg ved ikke, om jeg var nærig med fixen, men tror ikke det. Eller om det var, fordi jeg ikke lagde vægt på pladerne, at det blev sådan her.

Men hvad gør jeg nu? En tanke var at måle ud, hvor gulvvarmeslangen ligger og derefter bore nogle huller efter samlingen og trykke en slags monteringslim/sætlim ned og forsøge at få samlingen til at holde op med at svigte?

Forslag? Vil ikke behøve rive hele gulvet op og gøre alting om.

• Et rum med nylagt gipsgulv, hvor der er en synlig revne i samlingen mellem pladerne. En mobiltelefon ligger på gulvet under vinduet.
Primede du med 7+8 eller 8+9 først?
Skruet pladerne?
Hvor stort område er det?
Kan du skære en bit væk og lime en ny i?

Du skal jo også på med spartelmasse, antager jeg?

Nej, primade kun med Kiiltos startprimer. Pladerne er skruet med mønstret. Gulvet føles helt fast bortset fra ved disse 2 samlinger i midten. Det kan måske være sådan, at samlingen ligger lige mellem skrue rækken og derfor er blevet i "luften"?

Jeg tror ikke gulvlæggeren skal spartle på gipspladen, det er ham der bad mig lime plader sådan her, og så skulle han spartle fald rundt om gulvafløbet. Der skal være vådrumsmåtte og et badekar.

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.