Hej.
Har søgt men ikke fundet et godt svar.

Har et opreget trægulv som jeg har lagt vandbåren gulvvarme på. EPS-plader s250 så de er hårde og holdbare, aluminium gulvvarmeplader.
Skal lægge klinker i gangen.
Skal have fleksibelt fliseklæb og fuge. Ingen problemer med det.
Har købt gulvvarmen fra Termeco og de sagde først at det var ok at lægge fliseklæb direkte på pladerne.

MEN.
VVS'eren der tilsluttede det hele sagde at han havde set for mange hvor det var revnet og anbefalede helst at flydespartle. Men det vil jeg ikke. Det tager for lang tid og bygger for meget.
Så sagde han gulvgips 15mm, eller hvis jeg er sikker på at gulvet er stabilt. Renoveringsgips 6mm.

Jeg vil bruge renoveringsgips for at undgå et for højt gulv. Det bliver meget skørt med entréen ellers. Bliver en Hobbit-entré.
Når jeg så lægger klinker på gipsen så er det primer, fleksibelt fliseklæb, klinker og fleksibel fuge.

Problemet er hvordan jeg skal lime gipsen fast??

- Nogle siger at jeg skal lægge aldersbestandig plast og lime gipsen fast på den, så det hele bliver flydende ovenpå gulvvarmen.
- Andre siger at jeg skal tage normalt vandbaseret lim og rulle ud, så fastgøre gipspladerne direkte på.
- Andre siger at jeg skal bruge Ardex S48, altså en dyr klæbemasse for at fastgøre gipspladerne.

Jeg bliver ikke klog på dette.
Vil handle det i dag på byggmax eller bauhaus eller hornbach. Skal gøre det færdigt nu i weekenden, så har ikke tid til at vente på postordre eller beijer, dermed går Ardex S48 helt bort. So...
Hvordan vil eller har I gjort?

Med den tid du har tilgængeligt er det vel sådan, at både flydespartel og de andre løsninger, du tænker på, fungerer, selv om alt undtagen flydespartel har risiko for revner. Hvis jeg absolut var i samme situation som dig, ville jeg bruge lip flexicol, som findes over disken hos dem, der sælger lip (f.eks. Fredells), men desværre har du lige så meget tørretid der som for flydespartel

Hvordan kan 6mm gøre det til en hobbit indgang? :) gulvgips er vel også 12mm?
Lægge plast skal du ikke gøre, så vil gipsen jo ligge nærmest helt løst og fylde ingen funktion.

Ligger pladerne på 22mm gulvspån? Hvordan er pladerne fastgjort til gulvet?
Hvis du alligevel ikke vil gøre det rigtigt, kan du lige så godt lægge fliserne direkte på pladerne...

Flydespartler du, er det vel ca. 1 dags tørretid, inden du kan lægge fliserne.

• Synes
Joak
  • Laddar…
Flytfix (sørg for at det fungerer med varmeslange og aluminium, f.eks. Kiilto flytfix) og så gulvgips på 12 mm ville jeg gøre...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.