Gipsbrug har jeg limet gipsplader med. Ganske vist mod puds og tegl, men det skal fungere gips mod gips også. Billigt er det også.

To stykker 70-regler fastgjort mod en væg, maleriet viser konstruktionen af en væg med træstøtte.
Det ser ud til at blive rigtig godt. Jeg brugte to 70-reglar, som du sagde. Det føles som om det var nødvendigt. Jeg ville ikke have fået tilstrækkelig presflade med kun en regel.

• Synes
Nimajneb
  • Laddar…
Jeg havde også nogle overvejelser om, hvilket lim jeg skulle bruge. Bestemte mig for at prøve med almindeligt trælim først. Hvis det ikke virkede, ville jeg gå videre med noget montagelim, som jeg også havde derhjemme.

Flaske med Biltema trælim ved siden af en gipsplade med påført lim på et bord i et værkstedsmiljø.

Gipsplader med trælim på overfladen, klar til sammenføjning som en del af et byggeprojekt.

Da limet var tørt, testede jeg at bryde gipsstykkerne fra hinanden med min byggkniv. Jeg kan sige, at limet ikke er det svage punkt. Pap mod pap sad meget hårdere end hvad gips mod pap gjorde.
Gipsplader løftet med en byggkniv viser limningens styrke mellem papirlagene, hvor karton sidder fastere end gips.

Så jeg bekymrede mig ikke engang om at teste med montagelimet, men besluttede at bruge Biltemas udendørs trælim (for det var det jeg havde derhjemme).

• Synes
Nissepisse
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.