Hej! I haven har jeg en gammel betontrappe, der ser slidt ud, og jeg overvejer nu forskellige alternativer. Et af dem er at støbe lidt beton, hvor det er nødvendigt, og derefter beklæde trappen med betonbelægningssten, 210x140x50 mm. Er det muligt, hvis jeg bruger rigeligt med stenlim, f.eks. PU700, eller kan jeg forvente, at stenene vil sprænges løs hver vinter på grund af vand, der løber ned og fryser mellem og under stenene?
 
Hvorfor lime og ikke støbe stenene ind?
 
  • Synes
cpalm
  • Laddar…
Jeg tænkte, at det måske giver mig mulighed for at gøre et moment ad gangen i ro og mag, men jeg ved ikke.
 
Skärkarl Skärkarl sagde:
Jeg tænkte, at det måske giver mig mulighed for at gøre et moment ad gangen i ro og mag, men jeg ved ikke.
Jeg tror, du får bedst resultat, hvis du passer på at støbe dem fast. Bemærk dog, at der findes en minimumsgrænse for, hvor tyndt man kan støbe beton.
 
  • Synes
Skärkarl
  • Laddar…
P
Skärkarl Skärkarl sagde:
Jeg tænkte, at det måske giver mig mulighed for at gøre et moment ad gangen i ro og mag, men jeg ved det ikke.
Hvis du føler dig usikker på at støbe stenen fast, så kan du lime dem med naturstensfix, der er godkendt til udendørs brug…

https://ardex.se/produkt/ardex-x-32/
 
  • Synes
Skärkarl
  • Laddar…
Tak for svarene!
 
  • Synes
ricebridge
  • Laddar…
wildeside
Hvorfor bruge penge på belægningssten og lime eller støbe dem fast, er det ikke bedre at støbe en 5 cm plade på hele overfladen?
 
wildeside wildeside sagde:
Hvorfor bruge penge på belægningssten og lime eller støbe dem fast, er det ikke bedre at støbe på en 5 cm plade over hele området
Frue vil have belægningssten i skiftende nuancer på terrassen ved siden af, jeg tænkte, at det måske er pænt, hvis trappen matcher.
 
  • Synes
wildeside
  • Laddar…
S
Casco Husfix virker nok til at fastgøre stenene med
 
  • Synes
Skärkarl
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.