Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 indlæg
Hvorfor lime, limmet tilfører ingen bedre bæreevne i højderetningen, bliver stivere sidelæns ganske vist.
Da det er trykt, er det vel udendørs, og mit førstevalg er polyuretan, men man må skrue tæt, for limmet skummer ordentligt.
Protte
Da det er trykt, er det vel udendørs, og mit førstevalg er polyuretan, men man må skrue tæt, for limmet skummer ordentligt.
Protte
Altvidende
· Västra götaland
· 10 922 indlæg
Jeg testede almindelig trælim til udendørs brug og trykket træ for nogle år siden...
Limerede to trallestykker sammen, fuld dækning med lim og godt tryk.
De holdt sammen i lidt mere end to år udendørs...
Limerede to trallestykker sammen, fuld dækning med lim og godt tryk.
De holdt sammen i lidt mere end to år udendørs...
Tænkte at limmet gjorde det stivere og krævede færre skruer? Men måske er unødvendigt, hvis man har brug for samme antal skruer?
Det er 3 meters reglar, der skal sættes sammen. Hvor mange skruer er passende?
Er 4 stk. af denne type 6x80 nok: https://www.toolab.se/fast-traskruv...sbruk-hog-kvalitet-och-korrosionsbestandighet
Alternativt 6-8 stk. af denne type:
https://www.biltema.se/bygg/fastelement/traskruvar/traskruv-6-x-80-mm-c4-100-st-2000061401
Det er 3 meters reglar, der skal sættes sammen. Hvor mange skruer er passende?
Er 4 stk. af denne type 6x80 nok: https://www.toolab.se/fast-traskruv...sbruk-hog-kvalitet-och-korrosionsbestandighet
Alternativt 6-8 stk. af denne type:
https://www.biltema.se/bygg/fastelement/traskruvar/traskruv-6-x-80-mm-c4-100-st-2000061401
Altvidende
· Västra götaland
· 10 922 indlæg
Hvad er formålet med at fordoble en regel på så kort afstand som 3 meter?
Jeg plejer at sætte tvinger og så skrue.prototypen sagde:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 indlæg
Skal du lime med PU så behøves nok 2 skruer for hver 30 cm så det ville blive 20 skruer på en 3 meters strækning.
Skal det være terrassebrædder direkte på 145'erne?
Protte
Skal det være terrassebrædder direkte på 145'erne?
Protte
Så springer jeg nok PU-lim over, det bliver lidt for mange skruer. Det er til en pergola og 2x45 er mest for udseendet, så mange skruer ser ikke så godt ud.prototypen sagde:
Hvis man springer limet over, hvor mange skruer er passende?
Men hvor på pergolaen skal disse 90x145 bruges? Jeg mistænker, at det er som søjler. Men uanset hvor de skal bruges, vil en enkelt 45x145 egentlig holde rigeligt. Dobbelt er kun af æstetiske årsager. Om, og hvilken lim du så bruger, spiller ingen rolle, da det alligevel ikke er nødvendigt. Men hvis du alligevel vil bruge det, skal det jo være noget, der tåler udendørs klima, PU- eller Sætlim. Antallet af skruer spiller heller ingen rolle. Det er egentlig mest for, at det sidder sammen. 8 stykker er nok, hvad jeg ville have brugt.J joasag sagde:
Moderator
· Stockholm
· 57 796 indlæg
I stedet for de fleste skruerne kan du jo tage skruetvinger.
Klik her for at svare
