Hej, jeg skal lime nogle vægpanelsplader op (11mm tykke). Hvilket Lim passer bedst til dette formål, så man ved, at det bliver siddende senere 
Er det PL400 eller PL600 man skal/bør bruge?
Jeg troede automatisk, at PL600 ville være stærkere og sidde bedre, men så en tråd der sagde, at PL600 var som Karlssons klister, mens PL400 er som spikret. Så har jeg brug for råd. Hvilken er bedst til formålet?
Tak på forhånd
Er det PL400 eller PL600 man skal/bør bruge?
Jeg troede automatisk, at PL600 ville være stærkere og sidde bedre, men så en tråd der sagde, at PL600 var som Karlssons klister, mens PL400 er som spikret. Så har jeg brug for råd. Hvilken er bedst til formålet?
Tak på forhånd
Selvbygger
· Stockholm
· 8 589 indlæg
Det der virker som en hel videnskab, nogen ser ud til at have gode erfaringer med PL600, men det "griber" ikke på samme måde uden at have brug for tryk. Træ mod træ burde det fungere fremragende. PL400 griber bedre, og er lidt elastisk, men er baseret på opløsningsmidler, så ikke så rart at arbejde meget med.
PL200 kan jo også være et alternativ?
Eller Casco montagelim:
https://www.hornbach.se/p/montagelim-casco-superfix-300ml/10245076/
Jeg har personligt kun arbejdet med PL400 i disse sammenhænge (limet lister fx) så jeg ville nok holde mig til det og ventilere godt...
PL200 kan jo også være et alternativ?
Eller Casco montagelim:
https://www.hornbach.se/p/montagelim-casco-superfix-300ml/10245076/
Jeg har personligt kun arbejdet med PL400 i disse sammenhænge (limet lister fx) så jeg ville nok holde mig til det og ventilere godt...
klaskarlsson sagde:
Det der lader til at være en hel videnskab, nogle ser ud til at have gode erfaringer med PL600, men det "griber" ikke på samme måde og kræver pres. Træ mod træ burde det fungere fremragende.
PL400 griber bedre og er lidt elastisk, men er baseret på opløsningsmidler, så ikke så rart at arbejde meget med.
PL200 kan jo også være en mulighed?
Eller Casoc montagelim:
[link]
Jeg har personligt kun arbejdet med PL400 i disse sammenhænge (limet lister fx), så jeg ville nok holde mig til det og ventilere godt...
Altså, det er jo egentlig kun dele af pladen, jeg behøver at lime, hvor jeg ikke kan sømme/skruve af æstetiske årsager, men helst ville man ønske, at det suger fast, men stadig har mulighed for at justere
.
Klik her for at svare