Hej,
Jeg overvejer at opsætte 2 stk. akustikpaneler i eg i gangen i lejligheden. Væggen er af beton, så da jeg købte panelerne, fik jeg forklaret, at det letteste var at lime dem op på væggen. Er der nogen, der har tips/erfaring med dette? Behøver man også at skrue dem op? Panelerne vejer en del, men det bliver en del arbejde, hvis man skal forbore og sætte rawlplugs i betonen.
tak på forhånd
Jeg overvejer at opsætte 2 stk. akustikpaneler i eg i gangen i lejligheden. Væggen er af beton, så da jeg købte panelerne, fik jeg forklaret, at det letteste var at lime dem op på væggen. Er der nogen, der har tips/erfaring med dette? Behøver man også at skrue dem op? Panelerne vejer en del, men det bliver en del arbejde, hvis man skal forbore og sætte rawlplugs i betonen.
tak på forhånd
Husejer
· Klagshamn
· 109 indlæg
Hej, sidder i omtrent samme situation. Hvordan gjorde du? og blev det godt?
HejS Soolid1992 sagde:Hej,
Tänkte sätta upp upp 2 st akustikpanel i eg i hallen i lägenheten. Väggen är av beton, så när jag köpte panelerna så fick jag förklarat att det letteste var att lime upp dessa på väggen. Någon som har tips/erfaring med detta? Behøver man och skrue upp dessa? Panelerna vejer en del, men det bliver en del arbejde om man ska forbore och plugge i betonen.
tack på förhand
Hvor har du köbt dessa paneler, på jagt efter lignende
S Soolid1992 sagde:Hej,
Tänkte sätta upp upp 2 st akustikpanel i eg i hallen i lägenheten. Väggen är av beton, så när jag köpte panelerna så fick jag förklarat att det letteste var att lime upp dessa på väggen. Någon som har tips/erfaring med detta? Behøver man och skrue upp dessa? Panelerna vejer en del, men det bliver en del arbejde om man ska forbore och plugge i betonen.
tack på förhand
Hej,S Soolid1992 sagde:
Skal også montere akustikpanel mod betonvæg med lim men er bange for at det ikke holder. Jeg undrer mig over hvordan du gjorde for at holde trykket mod væggen?
Vi var to stykker, hvilket lettede arbejdet. Men vi limede på bagsiden af panelerne, så når vi løftede det op mod væggen, havde man en lille stund til at justere placeringen. Så lagde vi bare tryk mod væggen ved at læne os mod den. Limet sætter sig meget hurtigt, og efter 10 min sidder det som en klippe.B bip...bip sagde:
Hej
Undrer om der er nogen, der har prøvet at tage en limet akustikpanel ned? Hvordan gør man det? Ødelægger man materialet på væggen så? Vil gerne sætte paneler op, men vil vide, hvordan jeg genetablerer, hvis det bliver aktuelt. Er virkelig taknemmelig, hvis nogen kan give mig tips!
Undrer om der er nogen, der har prøvet at tage en limet akustikpanel ned? Hvordan gør man det? Ødelægger man materialet på væggen så? Vil gerne sætte paneler op, men vil vide, hvordan jeg genetablerer, hvis det bliver aktuelt. Er virkelig taknemmelig, hvis nogen kan give mig tips!
Hele formålet med lim er at få to overflader til at fæstne ved hinanden. Hvis limet gør sit arbejde ordentligt, kan der derfor opstå skader, hvis du skal adskille overfladerne fra hinanden. Sådan er det også denne gang.V Veronica O sagde:
Afhængig af underlaget, valg af lim samt mængden af vold og valg af værktøj ved demontering, kan skaderne blive forskelligt store. En eller anden form for genoprettelsesarbejde må du regne med. I værste fald relativt omfattende. Betydeligt lettere at tage væk og mindre skader, hvis du skruer eller bruger dyckertpistol.
Tak for svar Kardan79K Kardan79 sagde:Hele formålet med lim er at få to overflader til at hæfte ved hinanden. Hvis limet gør sit arbejde ordentligt, kan der derfor opstå skader, når du skal adskille overfladerne fra hinanden. Så er det også denne gang.
Afhængigt af underlag, valg af lim samt mængde vold og valg af værktøj ved demontering, kan skaderne blive forskellige store. En eller anden form for genoprettelsesarbejde må du regne med. I værste fald relativt omfattende. Betydeligt nemmere at fjerne og mindre skader, hvis du skruer eller anvender dykkertpistol.
Hej, fandt denne gamle tråd nu, når jeg skal montere akustikpaneler 😉 Har du noget specifikt lim at anbefale?S Soolid1992 sagde:
Klik her for at svare