P
Hej skal bygge en terrasse på forsiden. 5x2 m.
Har sokler hjemme beregnet til 70x70. Kan man bygge på disse, eller skal man køre med 90x90?

Fra bæreevnens synspunkt er det ingen problemer.

Vil du have hjælp med rimelige afstande mellem pillerne og dimensioner på træ?

Tænk på at 2 meter er meget svær at møblere.

Går hvordan godt som helst, tidligere i år byggede jeg en træterrasse på 70x70 stolper NTR-A direkte på danske stenplader.

K
2,5 meter er betydeligt bedre. Men også 2,2 fungerer godt ifølge vores tests :)

2 meter er for trangt :/

Den nye terrasse bliver 2,8 for at man nemt skal kunne passere rundt om dem, der sidder.

P
Vi har en 40 kvm terrasse på bagsiden :) skal bare have et lille cafebord på forsiden. Mest for at forbinde til entrétrappen. Har man poser, så kommer man ind ad døren :) ok så bliver det 70x70 stolper. 45x170 bærelinje.
De målene har jeg, fordi terrassen skal, som sagt, være i forbindelse med entrétrappen samt kældertrappen xD se billede.

• Hvidt cafemøbelsæt på flisebelagt terrasse ved hvidt hus, med græsplane i baggrunden.
K
Aha, så er det jo ingen problemer. Held og lykke!

P
Tak. Følgende spørgsmål er, om man behøver at grave plinter helt ned? Det er hårdt pakket grus til stenpladerne. Vil ikke fæste i facaden, for der er teglfacade bag træfacaden. Bekymret over at grave nær grundmuren for dræningen. Der er isodrän rundt om huset. Har 500mm plinter :p

K
Hvor højt skal den være over jorden? Jeg har samme overvejelser. Jeg har tidligere altid bygget terrasser på betonfliser og synes, at det fungerer godt.

P
Ca. 50 cm. Hvis du ikke har bygget med stolper, ved du om 70x70 vil fungere?

K
Har aldrig skrevet at 70x70 vil fungere, det var huggan og ojji, jeg skrev at 2 meter bredt bliver godt til cafébord :)

Men det burde ikke være nogle problemer med 70x70, selvom det vil se spinkelt ud.

P
Undskyld! Ser det nu :) kjolen vil dække stolperne så længe skidtet ikke knækker når man tager sin morgenkaffe xD

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.