Hej.

Jeg har revet det gamle perlespor ned, som har siddet på væggene i gildestuen siden huset var nyt (1978). Det er meningen, at det skal blive en gipsvæg i stedet.

Nu har jeg kun liggende bjælker med CC 800 mm og ingen stående bjælker.
Af forskellige grunde har jeg ikke lyst til at rive disse bjælker ned, så jeg tænkte at høre med jer, hvilke alternativer jeg har.

Kan man sætte OSB på disse bjælker og derefter gips uden at indfælde nogle stående bjælker? Eller bliver det for ustabilt?
 
Narren666
S StevieGee sagde:
Hej.

Jeg har revet den gamle perlespont ned, som har siddet på væggene i gildestuen siden huset var nyt (1978). Det er meningen, det skal blive en væg med gips i stedet.

Nu har jeg liggende reglar med CC 800 mm og ingen stående reglar.
Af diverse forskellige årsager har jeg ingen lyst til at rive disse reglar ned, så jeg tænkte, jeg vil høre jer, hvilke alternativer jeg har.

Kan man sætte OSB på disse reglar og derefter gips uden at indsætte nogen stående reglar? Eller bliver det for svajende?
Kan du ikke sætte en 45*45 mellem 800, så nye CC bliver 400?? For derefter at have stående osb?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.