Vi står i valget mellem liggende eller stående panel. Vi kan bedst lide liggende, men har hørt, at der er større risici med liggende, fugt og skimmel for eksempel. Er der nogen, der ved, om det passer, eller er liggende og stående fuldt sammenlignelige nu om dage?
 
Jeg tror ikke, at det spiller så stor rolle, hvilken panel man har. Det svageste punkt er jo endetræet. Fugtsikrer man det omhyggeligt og saver det rigtigt, så klarer det sig.

Selv bruger jeg både stående og liggende, som du kan se på hjemmesiden. ;)
 
Det afhænger også af, hvordan huset er tegnet. Tager du et hus, der er tegnet til liggende og sætter noget op til stående eller omvendt, vil arkitekten ikke blive glad ;)
 
AndersG sagde:
Tar du ett hus som är ritat för liggande och smäller på stående eller tvärtom kommer inte arkitekten att bli glad ;)
::) Å vad ska man ha en glad arkitekt till? ??? ;D
 
Selv kører jeg med både stående og liggende som du kan se på hjemmesiden.
Immobil...Dejlig panel ;D Hvilke trædimensioner blev brugt til at skabe dette mesterværk????
 
Schwingen sagde:
Immobil...Trevlig panel ;D Hvilke virkesdimensioner blev brugt til at skabe dette mesterværk????
:-[ Tak! :D
Stående panel = Dobbeltfals 22 x 120
Liggende dito = Perlespor 22 x 120
Sokkelbræt = 22 x 120
Skråt bræt = 28 x 95 med egenhændigt fræset profil

Flere spørgsmål? ??? ;D
 
Perfekt ;D Tak for infoen! Hmm..ja..jeg overvejer lidt den egenhændigt profilerede bræt, forsøgte at forstørre billederne fra hjemmesiden men det blev bare 'sudd'. Er den som sidder under vinduerne og den som sidder over sokkelbrættet ens?? Svært at se, men det er måske en drypnæse?
 
Schwingen sagde:
Er den som sidder under vinduerne og den som sidder over sokkelbrættet ens??
8) Ja, men den nedre sidder ~ 20 mm længere inde end den anden. Man vil jo ikke gøre det let for sig. ;D
Hvis der er interesse, kan jeg maile en profil af brættet. ;)
 
Glad arkitekt, nå... Lad mig sige det sådan: Hvis huset er tegnet til stående panel og man sætter vandret, ændres hele husets udseende.
 
N
Tidligere satte man liggende panel i områder, hvor vejret var hårdt mod husene.
 
Om interesse findes, kan jeg maile en profil af brættet
Takker...Jeg hører fra mig, når panelvalget er afgjort. ;D
 
Er det nogen der kender til fordele og ulemper?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.