5,110 læst ·
18 svar
5k læst
18 svar
Levetid forskellige typer celleplast/xps
G Gabbe1 sagde:
tak!MrJay sagde:
Støbte selv to plader i ugen. Plastfilm på 0,2 mm er til for at forhindre fugt i dampform i at trænge op. At det også forhindrer radon (hvis man ikke har lagt radonslange) er et plus. Der findes allerede mange tråde om det, søg og I skal finde..
Markdug og makadam forudsætter jeg, man lægger, hvis man har tænkt at støbe betonplade, det ville være ret dumt ellers.
Ville det fungere at lægge massivt på betonen, selvom man har folien mellem celleplasten?
Kommer til at bruge albabalk sandsynligvis, det ændrer intet, antager jeg?
Tak!MrJay sagde:
Nogle siger, at man ikke skal lægge fugtspærre på den kolde side, hvilket i teorien skulle betyde, at man ikke behøver nogen spærre overhovedet? Så længe boligen er opvarmet. Eller tænker jeg forkert?
Kommer ikke til at have gulvvarme i pladen
Der findes flere skoler og præferencer for, hvordan man bør gøre, man kan helt undlade det, hvis man vil, men har du radon bør du tage hånd om det gennem radonslange og rørforseglinger. Som sagt, tal med din KA - han burde vide, hvordan din jordsituation ser ud, og om du behøver at gøre nogen specifik indsats eller ej. Personligt bruger jeg både seler og livrem, når jeg bygger, og plastikfolie har aldrig gjort skade.
Klik her for at svare