Hej,
Jeg skal montere en belysningsarmatur på facaden, som har tre stykker 6mm huller til fastgørelse.
Den er i støbejern og har lidt vindfang, så jeg vil gerne forankre den godt, med den rette skrue.
Problemet er, at jeg ikke kan finde letbetonskruer med en diameter på maks 6mm med flad hoved (og som også gerne må være sorte).
Essves Heavy Load skrue er 10mm fx.

Nogle tips?

(Jeg vil ikke bruge kemanker)

X xLnT sagde:
Nogle tips?
Når det kommer til farven, måske en sort tuschpen kunne være tilstrækkelig, hvis det kun drejer sig om et par skruer. Tænker, det måske bliver godt nok til noget, der sidder udendørs.

Alfredo Alfredo sagde:
Når det gælder farven, måske kan en sort tuschpen være tilstrækkelig, hvis det kun drejer sig om nogle få skruer. Tænker at det måske bliver godt nok til noget, der sidder udendørs.
Ja, det er jo den sidste udvej, men jeg skal stadig finde varmgalvaniseret eller rustfri skrue ifølge ovenstående.

nu ved jeg ikke hvordan herligheden ser ud, men store armaturer og letbeton føles som problemer med det samme. Jeg ville nok lave et beslag først, som skrues i væggen og derefter armaturen i det. Lidt husflid først altså. Men ja, den er måske ikke så stor trods alt?

S Stefan1972 sagde:
nu ved jeg ikke, hvordan herligheden ser ud, men store armaturer og letbeton føles som problemer direkte. Jeg ville nok lave et beslag først, der skrues i væggen og så armaturet i det. Lidt husflid først altså. Men ja, den er måske ikke så stor trods alt?
Jeg tror nok, at det skal fungere med den rette skrue.
Pudsen i sig selv er jo hård.

https://kulturlampan.se/produkt/stallykta-gjutjarn-45-45-cm-djup/

Kan du ikke købe nogle almindelige skruer og plugge hullerne? Det er jo ikke ligefrem et stort udvalg af letbetonskruer.

S Snickarkirre sagde:
Kan du ikke købe nogen almindelig skrue og plugge hullerne? Det er jo ikke noget super udvalg af letbetonskruer direkte.
Jeg købte letbeton-plug og lange montageskruer, må male dem sorte.

• Synes
Snickarkirre
  • Laddar…
Mazen Mazen sagde:
Lidt sent, men rännkroksskruv findes bl.a. i sort,
Men måske lidt kort, 35 mm.
[link]
Findes også montageskruv med sort hoved, 65 mm.
[link]
Ja, de er lidt korte, jeg tog 5,2x110mm C4

• Synes
Mazen
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.