Hej!

Undrer om nogen har testet at lerklæde et hus med typisk ytong/letbeton blokke?
Vi har egentlig plan om at efterisolere og tog da et tilbud på dette med ny puds. Det var meget dyrt, sandsynligvis endnu dyrere i år. Overvejer derfor om der var en metode man kunne gøre selv da Lerklædning dukkede op som en interessant og mere miljøvenlig løsning.
Men det store spørgsmål er hvordan og om det fungerer?
Giv mig alle erfaringer I har med at lerklæde andre huskonstruktioner end træ!

• Synes
Sören Claesson1
  • Laddar…
L lottis86 sagde:
Hej!

Undrar om ngn testat at lerklinere et hus med type ytong/lettebeton blokke?
Vi har egentlig plan om at efterisolere og tog da imod tilbud på dette med ny pudsning. Vildt dyrt var det, formentlig endnu dyrere i år. Overvejer derfor om der fandtes ngn metode man kunne køre selv da Lerklinering dukkede op som et interessant og mere miljøvenligt alternativ.
Men store spørgsmål er hvordan og om det fungerer?
Giv mig alle erfaringer I har om at lerklinere andre huskonstruktioner end træ!
Indendørs ville jeg sige kør, det fungerer. Hak lidt i lettebetonen så leret har lidt ru overflade at fæstne på. Jeg ved flere som har lerklinet letbetonhuse med godt resultat. Ude fungerer også men er mere sårbart og vil skulle repareres med jævne mellemrum.

L lottis86 sagde:
Hej!

Vi har egentlig plan om at efterisolere og tog da imod tilbud på dette med ny pudsning. Vildt dyrt var det, formentlig endnu dyrere i år. Overvejer derfor om der fandtes ngn metode man kunne køre selv da Lerklinering dukkede op som et interessant og mere miljøvenligt alternativ.
Skal ikke være nogen problemer
L lottis86 sagde:
Hej!

• Synes
lottis86
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.