Hej, Har købt en legehytte til børnene i moduler (Ikea koncept), se pdf. Den hedder loft300

Legehytten er som en loft, der står på pæle. Jeg har tænkt mig at placere den på en skråning, der ikke er så stejl (se billedet).

Jeg har overvejet at skrue pælene i stolpefundament (http://www.jabo.se/se/sortiment/beslag-och-tillbehoer/markfundament-71x71/) og lade de to stolpefundamenter, der skal bære pælene på forsiden (beliggende ved skråningsfoden), stikke lidt op for at kompensere for højdeforskellen. Alternativt købe længere pæle.

Kan man gøre, som jeg har tænkt, eller har I bedre forslag.

Senest redigeret:
Men rækker trappen og rutsjebanen ned til jorden, hvis du hæver forsiden?

vågent. det har jeg også tænkt på, og det løser jeg ved at have noget under. Har testet, og det fungerer godt. specielt for rutschebanen, da det bliver sjovere for børnene!

Må jeg tilføje, at jeg tror, det er fuld af rødder og sten under jordoverfladen. Det bliver interessant at se, hvor langt ned jeg kan gå :).

Er det ikke bedre at sænke hytten i bagkanten i stedet for at hæve i forkanten og forlænge trappe og rutsjebane? Stolpefundamenterne burde fungere godt, men de skal slås ned hele vejen.

Synes, at det bliver flottere, hvis hytten er lidt højere, plus at vi får bedre udsigt til børnene fra stuen. Spørgsmålet er, om der findes andre løsninger end stolpfundament!

plinter eller plader, hegnspælsvarianten du linker til føles lidt så som så med hensyn til sætningsskader. Tænk også på hvad du skal have i hytten, når ungerne er blevet trætte om nogle år, det kan fx være en god idé allerede nu at forstærke bjælkelaget.

Hvis du kapper de "bageste" (=øvre) træstolper, så kommer hytten vel i vater?

Men hvorfor ikke placere hytten der, hvor jorden er plan.
Det er vel børnene værd. Det gælder jo kun et par år alligevel.

Det bliver svært at finde plads på grunden, hvor jorden er plan.

Jeg tror, det bliver en kombination af at hæve forreste stolper og kappe lidt af de bagerste stolper.

Legehuset er ikke så stort og vejer egentlig ikke så meget. kan løftes af 2 voksne uden problemer. Jeg har tænkt, at om nogle år når de bliver lidt ældre, kan man løfte det til skovpartiet bag huset, så kan de have det som hule. Derfor vil jeg ikke have betonpæle eller plade.

Hvordan er det, hvis jeg graver en lecablok ned og på en eller anden måde fastgør stolperne til det. holder det?

Tak for alle svar og tips. Løsningen blev, at jeg kappede de bageste stolper og brugte stolpefundament. Det blev helt stabilt :). se billede!

Et trælegerum på stolper med en rød rutsjebane og grønne detaljer, bygget stabilt ved hjælp af stolpefundamenter.

• Synes
KnockOnWood
  • Laddar…
Det ser rigtig flot ud!
Det måske skal være noget blødt, lidt sand måske, der hvor rutschebanen slutter.

Børnene blev tilfredse, antager jeg :)

Børnene elskede det ;).

Du har helt ret angående noget blødt, hvor rutsjebanen slutter. Jeg løste det midlertidigt ved at lægge et tykt tæppe, men i dag vil jeg tage lidt sand fra sandkassen ;)

For resten har du jo verdens huggkubbe der til venstre om legehuset.

Den får mine til at se ud som legetøj :(
En stor træstub står på en grusplads ved siden af en stabel af brændeknuder i forskellige størrelser nær en bygning.

;):)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.