Denne støttevæg blev bygget i 2020 og har dræning på indersiden. Jeg lavede en fejl ved at sætte en overjordisk pool 2m fra væggen, hvilket bidrog til, at murstenene begyndte at skille sig på grund af trykket, tænker jeg. Poolen er nedtaget, men væggen hælder nu udad. Har nogen tips til, hvad jeg kan gøre? Grave op bagved og derefter tilføje mere makadam eller en væg indenfor væggen? Eller hvad kan jeg gøre?

• Støttemur med ujævne sten, der begynder at skille ad. Over den er en blomsterbed med grønt løv og træhegn i baggrunden.
  • Vaterpas på skrånende mur med en boble der ikke er centreret, hvilket indikerer hældning.
wildeside
Det kedelige svar er, grav op, ret op og læg i drænrør og makadam 8-16.
Dvs gør det om og gør det rigtigt.

wildeside wildeside sagde:
Det kedelige svar er grav op, ret op og læg drænrør og knust granit 8-16.
Dvs gør om og gør det rigtigt.
Ok tak, bare så jeg forstår det rigtigt, så grave op bagved og rette op med en gravemaskine? Og derefter rør og knust granit i.

wildeside
J J.W.S sagde:
Ok tak, bare så jeg forstår rigtigt så grave op bagved og rette op med en gravemaskine? Og så rør og makadam i.
Jep så tænkte jeg.
Grave i hånden eller med maskine, begge dele går😂 tror ikke du behøver at grave op en specielt lang strækning, det ser ud som om muren har givet sig ganske kort.
Der burde allerede nu være makadam og drænrør bag muren, hvis den er bygget på den rigtige måde.
Tror muren retter sig op selv, medmindre den er forskudt helt fra bundlaget.

• Synes
J.W.S
  • Laddar…
Takker så meget. 😀

Hvis man tager en række af sten ad gangen, så kan det måske være ret nemt at skovle gruset bagved væk og derefter fjerne næste række.

trenchcoat trenchcoat sagde:
Hvis man tager en række sten ad gangen, kan det måske være ret enkelt at skovle gruset bagved væk og derefter fjerne næste række.
Tak, det kan være værd at prøve.

Kompletter med "geonät" ved 4. omgang…..
Men desværre er det grave op og sætte om for at få det godt

• Synes
J.W.S
  • Laddar…
T Taxture sagde:
Komplettere med “geonät” ved 4. omgang…..
Men desværre er det at grave op og sætte om for at få det godt
Tak, bare at smøge ærmerne op og grave :-)

• Synes
trenchcoat
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.