Hej! Vores søn har været på skorstenen og kørt sin gåbil ind i den for derefter at pille en masse puds af. Så spørgsmålet er nu, hvad jeg skal bruge for at forsøge at genskabe den, hvilken slags puds bør jeg bruge, og hvordan skal jeg gøre for at få det så godt som muligt

taknemmelig for svar

• Ødelagt murværk ved pejs med afslået puds og synlige skader efter børns leg, flammer ses i baggrunden.
  • Brændeovn med ild bag net, beskadiget puds på mur omkring åbningen. Skader opstået fra leg med gå-bil.
  • Mur, hvor pusset er faldet af i et område på hjørnet ved soklen.
Kedeligt svar, men gør ingenting overhovedet, før den lille hooligan stopper med at gå rundt med lære-gå-vognen, risiko for at der kommer flere skader inden da ;).

• Synes
Daggan Maggan og 2 andre
  • Laddar…
Hvis du banker på pudsen, skal det lyde solidt. Hvis det lyder hult, vil mere løsne sig.

Hvis du skal reparere det, ville jeg tage udgangspunkt i mørtel c eller kc.

Ok, men så skal jeg altså
A Alexn72 sagde:
Hvis du banker på pudsen, skal den lyde solid, hvis den lyder hul, så vil mere løsne sig.

Skal du reparere det, ville jeg starte med mørtel c eller kc
ok men så banker jeg det løse/hule væk og så påfører jeg simpelthen mørtlen. Hvad er forskellen på c -kc? Når det er tørt, kan jeg så bare male det?

B Blomsterbladh sagde:
Ok, men då ska jag altså

ok men då banker jeg det løse/hule bort og så påfører jeg simpelthen mørtel. Hvad er forskellen på c -kc? Når det er tørt, kan jeg så bare male det?
C er almindelig og kc er mere kalk.
C er hårdere end kc.
Du vil have det svageste yderst. Dvs hvis din er muret med b-mørtel, så skal du reparere med c.
Bank bort.
Gør underlaget gennemblødt.
Puds. Hold fugtigt i mindst 1 døgn. Lad tørre langsomt.
Vent en uge og mal derefter.

Er det meget sprødt, så gætter jeg mere på, at det er hydraulisk kalkmørtel......Cement bliver hårdt og smuldrer sjældent løs sådan bare af lidt børneleg.

• Synes
cpalm
  • Laddar…
S Stefan1972 sagde:
Er det meget sprødt, så gætter jeg mere på, at det er hydraulisk kalkmørtel......Cement bliver hårdt og smuldrer sjældent sådan blot ved lidt børneleg.
hmm svært at afgøre, piller man så løsner der sig mindre korn,

• En overflade med erosion, hvor små korn løsner sig ved berøring, viser et ujævnt og porøst materiale i nærbillede.
Kalkmørtel er så blødt, at du med lethed kan skrabe med noget skarpt og grave dig ned i materialet. Det kan du ikke gøre, hvis det er cementmørtel. Det bliver stenhårdt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.