Hej,

Vi skal lave om halvdelen af garagen til et soveværelse. I midten af garagen går der en tagregel, så det bliver perfekt at dele op der. Jeg skal også flydespartle gulvet på den side, hvor soveværelset skal være, da der er en hældning mod gulvbrønden.

Har nu nogle overvejelser. Garagegulvet er i beton. Når jeg fastgør gulvreglen, er det nok med ekspansionssøm, eller skal jeg plugge og skrue?

Skal jeg sætte den nye væg op og derefter flydespartle, da kun halvdelen af rummet skal spartles for at væggen skal fungere som en stop?

Når gulvet er spartlet, er det nok med gulvunderlag og derefter laminatgulv direkte på? Jeg overvejer fugt og kulde fra gulvet. Skal jeg prime inden flydespartlingen?

Hvis man skal kunne vide, hvordan du kan bygge gulvet, så skal man vide, hvad der findes under betonpladen. Er der nogen isolering? Er det en moderne plade med frigolitisolering under?

Hvis det er en ældre isoleret plade, så kan den være isoleret med "markplattor". I princippet mineraluld, som ikke stopper nogen fugt. Er det frigolit, så kan man ofte betragte pladen som fugtfri.

Men iom. at det er en garage, så kan pladen være helt uisoleret, selvom den skulle være relativt ny.

Du er bevidst om, at dette er noget, du har brug for en byggetilladelse til? Eller i det mindste en byggeanmeldelse.

Jeg ville gætte på, at pladen ikke er fugtfri. Huset er fra 70'erne.

Så en anden på forumet som skrev dette: Jeg købte en slags platon-måtte hos byggmax for at få ventilation mellem betonen og gulvet, derefter tog jeg cellplastplader (en slags frigolit) og tapede disse plader sammen, hvorefter jeg limede gulvspånplader sammen og derefter laminatgulv. Jeg lagde afstandsstykker mellem gulvlisterne og væggen, så rundt om i rummet har jeg 5 mm mellemrum mellem gulvlisten og væggen. Det hele blev super, og jeg er meget tilfreds. For at fjerne gulvafløbet havde jeg lagt et stykke byggplast og derefter flydespartlet. Hvis du vil have gulvafløbet tilbage, kan det jo fjernes med en mejsel.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.