Behøver at tage op et hul mellem to bjælker i eksisterende gulv for at trække ventilationsrør. Skal derefter lægge gulvet til igen og lægge klikgulv ovenpå. Jeg undrer mig over, hvordan man bedst løser dette. Behøver bjælker at sømme i, fungerer det at skrue fx 70*45 i de gamle bjælker i længderetningen eller skal jeg korte mellem bjælkerne og lægge fx gulvspånplade på disse? Behøver ikke at se godt ud men fungere uden at svigte/knirke.

Ingen, der har været nødt til at gøre lignende indgreb før? Så tror jeg, at jeg vil prøve såattsäga at udvide den eksisterende regel ved at skrue en ny langs med denne. Det burde blive godt nok...

Det hele afhænger af hvilke mål det drejer sig om, og det har du ikke skrevet.

Reglerne ligger cc60 og det handler om 28/90 spontet trægulv. Skal tage op cirka 2,5m.

Hvis det er et spontet trægulv er det vel det enkleste at rive op så mange brædder som nødvendigt med hjælp af en spikutdragare, trække de rør som skal trækkes og til sidst skrue de brædder tilbage som du løftede op.

Sry, jeg misforstod spørgsmålet, troede rørene skulle trækkes gennem gulvreglar :)

Senest redigeret:
Hvis du så får kortender, der hænger i luften, så kotlar du der. Men det nemmeste er vel at tage rundsaven og køre efter reglarne 1 cm fra, så du nemt kan lime en 45x70-95 langs bjælkerne, og højden bliver jo under enderne, træk en tvinge og skru, så tilbage med det afsavede efter installation.

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.