Hej!

Jeg skal trække netværkskabel til garagen.
Problemet er at finde en nem måde at få kablet "ud" fra huset uden at lave noget dumt.
Efter en masse overvejelser er min seneste teori, at det simpelthen er nemmest at lave et hul i væggen. d^_^b

Udvendigt er der mexisten, og indvendigt har jeg gipsplade. Hvad der er derimellem udover el- og telefonstik og elkabler ved jeg ikke.

Min tanke er at bore et hul i dimension med et elrør (VP eller hvad det nu hedder, dem der ligger i væggen.), sætte et rør i og derefter tætne (silikone? PL400?) mellem røret og stenen udenfor.

Er dette dumt? Kan man gøre sådan? Finds der en lettere måde?

"Efter en masse tænkning så er min seneste teori, at det helt enkelt er nemmest at lave et hul i væggen." :D:D
Det lyder vel godt, tippet er at tænke på, hvor du laver hullet, så du slipper for at se elendigheden bagefter. måske bag en gulvlist fx. eller hvis du har et garderobeskab eller noget at tage udgangspunkt i..
Husk at tætne mellem vp-rør og netværksledning også.

"Efter en masse tænkning så er min seneste teori, at det helt enkelt er lettest at lave et hul i væggen."

Jo, jeg har overvejet en hel bunke med andre alternativer, fra at trække ledningen samme vej som telefonkablet kommer ind (hullet kommer til at blive lige ved siden af) til at trække ledningen via loftet og ud gennem vindskiven, men måtte afvise alt af en eller anden grund :)

Det jeg var bekymret for var at ødelægge noget isoleringslag af en slags, som kunne findes imellem teglen og gipspladen. Men så længe man tætner godt på ydersiden, så burde det altså være roligt. Huset er fra -84.

Menmen, så skal jeg anskaffe mig en betonbor i den rigtige dimension, så skal der laves hul!

tænk på at hullet skal hælde udad, så eventuelt vand ikke kan løbe ind langs røret

Kan du ikke prøve at køre trådløst til garagen?

Hasse54 sagde:
Kan du ikke prøve at køre trådløst til garagen?
Desværre ikke. Det er min server, der skal stå derude, og da duer trådløst ikke. Blandt andet streamer jeg film over netværket, og da skal det gå hurtigt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.