Har ledt på forumet angående lignende problem som mit, men det er svært at finde noget, der passer - og som jeg forstår. Der diskuteres meget om gulvvarme og fliser, isolering her og der, hænger ikke rigtig med der, føler jeg...
Jeg vil lave om et garage, som ligger i kælderplanet på "gammeldags vis", til teenageværelse. Tror I, at det kan lade sig gøre? Dobbeltdørene er blevet muret til tidligere, og et vindue er sat ind i stedet. Der er en radiator, men jeg vil gerne have gulvvarme derinde. Det er p.t. betongulv og pudsede vægge, ikke malede.
Nogen, der har gjort noget lignende og kan give en novice et råd her i starten...
Tak på forhånd...
Jeg vil lave om et garage, som ligger i kælderplanet på "gammeldags vis", til teenageværelse. Tror I, at det kan lade sig gøre? Dobbeltdørene er blevet muret til tidligere, og et vindue er sat ind i stedet. Der er en radiator, men jeg vil gerne have gulvvarme derinde. Det er p.t. betongulv og pudsede vægge, ikke malede.
Nogen, der har gjort noget lignende og kan give en novice et råd her i starten...
Tak på forhånd...
Antageligvis er dit gulv helt uisoleret dvs betonen er støbt direkte på underlaget. At lægge gulvvarme i det bliver en stor energityv, så du ville skulle have en 15-20 cm isolering under gulvvarmen. Har du godt med lofthøjde, kan du lægge dette ovenpå det eksisterende gulv. Har du dårlig med lofthøjde, bliver det antageligvis samme arbejde som findes i de tråde, hvor man bryder gulvet op, graver ud og isolerer samt støber ny plade.
Klik her for at svare