Hvad tror ni om en latexfuge som vil være helt indbygget: Vil den overleve lige så længe som dampspærren? Anvender den ikke for at lime plastikfolie men for at tætne mellem spredte brædder og spær.

Så at nogen anbefalede Sikas Igaspistolet men kan ikke finde den nogen steder. Var inde på proffsmarkedet Optimera (Malmö Træ) i dag men de havde den ikke, hvilket får mig til at tro, at den ikke er noget godt.

http://www.sika.se/upload/Lathundar/FogGuide.pdf

tror hellere på silikon men pas på billig silikon indeholder meget fyldmateriale i stedet for silikon.

Tænker at ryste gryden og komme med en anklage mod en hel erhvervsgruppe!

Jeg har nu jaget tætningsprodukter til dampspærre i en uge, men ingen byggeshop sælger dem. Produkterne jeg taler om er:

Mataki Teno tætningsmasse
Sika IgasPistolet
T-emballage TFlex

Alle disse er udviklet for at kunne lave en holdbar og aldersbestandig tætning mellem dampspærre og eksempelvis træ. Alligevel findes de ikke i byggeshops for professionelle byggere. (Har fundet Sika hos Ahlsell i Arlöv). Når jeg taler med producenterne, er de overraskede men godt klar over, at produkterne ikke sælges. Ofte sælger de store partier direkte til større byggefirmaer.

Spørgsmålet jeg nu stiller mig er, om alle Sveriges mindre byggevirksomheder laver et dårligt arbejde hvad angår dampspærretætningen. Er de alle byggesvindlere?

Senest redigeret:
Ola78
MagnusRö sagde:
Tänker røre om i gryden og komme med en anklage mod en hel faggruppe!

Jeg har nu jagtet tætningsprodukter til dampspærre i en uge, men ingen byggeshop sælger dem. Produkterne, jeg taler om, er:

Mataki Teno tætningsmasse
Sika IgasPistolet
T-emballage TFlex

Alle disse er udviklet for at kunne lave en holdbar og aldringsbestandig tætning mellem dampspærre og eksempelvis træ. Alligevel findes de ikke i byggeshops for professionelle bygherrer. (Har fundet Sika hos Ahlsell i Arlöv). Taler jeg med producenterne, er de overraskede, men godt klar over, at produkterne ikke sælges. Ofte sælger de store partier direkte til større byggefirmaer.

Spørgsmålet, som jeg nu stiller mig, er, om Sveriges alle mindre bygherrer gør et dårligt arbejde, hvad angår dampspærrets tætning. Er de alle byggesjusker?
Både T-flex og Sika IgasPistolet har i hvert fald jeg set hos forhandlere, hvor jeg bor, men du har en ret i, at de nok mest sælges i store partier til større virksomheder. På mit job bruger vi T-flex, og der kommer et antal kasser med jævne mellemrum, så jeg køber mine der til meget bedre pris end i byggeshoppen. Desuden er det den bedste byggetape, jeg har brugt, med vildt klæbemiddel i den.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.