Har en overvejelse omkring vores trappegelænder.
Det blev ødelagt af gravemaskinen og skal udskiftes, sagen er, at gelænderet er buet og 6,5 m langt.
Hvordan skal jeg gribe det an?
Jeg vil ikke bryde svingen ved nogen stolpe, men vil have en flot bue langs hele gelænderet, helst ikke tykkere end 30 mm.
Jeg forsøgte at klemme sammen 2 stk. 15x95 planhøvlet, men det sprækkede straks i samlingerne.
Hvordan gør man for at få det til at holde sammen?
Kan man købe så langt planke et sted?
Radius af det hele er vel omkring 60 cm.
Det blev ødelagt af gravemaskinen og skal udskiftes, sagen er, at gelænderet er buet og 6,5 m langt.
Hvordan skal jeg gribe det an?
Jeg vil ikke bryde svingen ved nogen stolpe, men vil have en flot bue langs hele gelænderet, helst ikke tykkere end 30 mm.
Jeg forsøgte at klemme sammen 2 stk. 15x95 planhøvlet, men det sprækkede straks i samlingerne.
Hvordan gør man for at få det til at holde sammen?
Kan man købe så langt planke et sted?
Radius af det hele er vel omkring 60 cm.
Senest redigeret:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 174 indlæg
At klemme sammen 2st 15x95 burde være et stalltip ellers. Du skal bruge vandfast uretanlim når du baker dem sammen. Det plejer at fungere.
Ostindiefarerens spant er bygget sådan og der har man lidt større belastninger end vakkelvorne pensionister.
Ostindiefarerens spant er bygget sådan og der har man lidt større belastninger end vakkelvorne pensionister.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 174 indlæg
glemte en ting; du har brug for femtielva tvinger også. PU-limet svulmer med stor kraft. Når du fugter limfladerne, er det et spørgsmål om, at de skal være drivvåde. Vær ikke for sparsom med vandet. Vandslange anbefales. Blomstersprøjte er for svage.
Klik her for at svare