Jeg tror, at det vil se uforholdsmæssigt og klodset ud med 90 mm brede vangstykker. Jeg synes, at de andre forslag, du har fået med fingerskarvet eller egen samling over fundamentet, er bedre.
Hvis du vil bygge din egen bjælke, så byg på højden i stedet, typisk med 3 stk. 45x70-95 på højden i stedet (som en limtræsbjælke er konstrueret)
Jeg tror, at det vil se uforholdsmæssigt og klodset ud med 90 mm brede vangstykker. Jeg synes, at de andre forslag, du har fået med fingerskåret eller egen samling over fundament er bedre.
Vil du bygge din egen bjælke, så byg i højden i stedet, typisk med 3 stk. 45x70-95 i højden i stedet (som en limtræsbjælke er konstrueret)
Tak for din input!
Jeg har modelleret trappen i 3D, og jeg synes, det ser OK ud rent proportionelt. Lidt solide vangstykker, men jeg har besluttet mig for at køre med 2 stykker 45x220 (altså at jeg bygger sammen fire stykker for at få den rette længde). Tømmer købt, så snart skal der begyndes på at bygge vangstykker!
Hmm, googler rundt lidt og finder ikke noget stort udvalg på trykimprægneret limtræ. Bliver det til at specialbestille, mener du?
Hvorfor skal du have trykt? Jeg har bygget nogle fritsvævende udendørstrapper i utrykket træ, og vangestykkerne har holdt i 10 år og var i god stand siden. Det er fastgørelserne af trin, der plejer at rådne, hvis de er fejlkonstruret.
Hvorfor skal du have trykimprægneret? Jeg har bygget nogle fritsvævende udendørstrapper i ubehandlet træ, og vangestykkerne har holdt i 10 år og var i god stand siden. Det er fastgørelsen af trappetrinene, der plejer at rådne, hvis de er forkert konstruerede.
Jeg ville gerne vide, hvordan man bygger, hvis man skal lægge den på en græsskråning.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.