Tag almindelige brune og bank ind med kraniet på et søm. Ellers ved jeg, at jeg har haft grå plugger, der startede med et fastrør og derefter deltes meget godt, men fandt dem ikke i butikken sidste gang jeg søgte.
Jeg købte IKEA gardinløsning, hvor man hænger gardinerne på en wire. Problemet er, at gardinerne er ret tunge sammenlignet med "almindelige", hvilket fører til, at wiren bøjer sig. I starten var alt fint, gardinerne hang lige. Men det, der skete efter et par dage, var, at beslagene i væggen begyndte at løsne sig og bukke indad.MathiasS sagde:
Lige nu har jeg brugt 40mm plug og hullerne, jeg har boret, er 6mm.
Kan ikke bruge letbetonskruer, da der allerede er huller i væggen.
Skal jeg presse brune plugger, altså 8mm(?) i et 6mm hul, forstår ikke helt.
Senest redigeret:
I elendig letbeton kan jeg tippe om at bruge pluggen, der bruges i spikplugg, den er til 8mm bor og omkring 100mm dyb. Virker denne ikke virker ingen plug overhovedet i hullet. I dit tilfælde skal du bore hullet lidt op, men har du allerede boret med 6mm og den er begyndt at give sig, skal du nok have en grovere plug for at det skal sidde.
Et andet alternativ er at rense hullet ordentligt og derefter trykke en ny plug ind med fx plastic padding elastic eller lignende, så kan du få fæste i eksisterende hul med lidt held.
Et andet alternativ er at rense hullet ordentligt og derefter trykke en ny plug ind med fx plastic padding elastic eller lignende, så kan du få fæste i eksisterende hul med lidt held.
Hvis du prøver, at brun plugg ikke er for stor (skruen ekspanderer pluggen) så mener jeg, at det går fint at trykke så store plugg ind i væggen. Men naturligvis skal du bore huller til de samme. Obs det er altid vigtigt at bore tilstrækkelig dybt hul.
Klik her for at svare