Leonita DG

#1
Medlem
· 1 indlæg
7 m siden
Hej!
Jeg skal renovere et ældre hus. 1,1-2 etager i dag. Zone 2
Skal fjerne en bærende væg i midten af huset..
Var hos byggefirmaet, hvor de sagde, at der kræves limtræsbjælke med mål 145x315, men så slår jeg hovedet hver gang. Så hvis
Jeg erstatter med stålbjælke/h-bjælke osv.?

Ingen ved, hvordan man beregner dette. Bliver skør!

Mål:
Husets bredde bliver cirka 8m
Bærende væg bliver i midten. Altså 4,20 i det ene rum og 3,60 i det andet, hvor den bærende står som grim væg i dag.
Tanken er en åben planløsning i stueetagen med stort køkken.

Ved nogen, hvordan jeg regner det ud?
 
Mener du, at det skal være en 8m 145x315mm bjælke med frit spænd eller en 145x315mm bjælke med højst 4.2m spænd?
 
  • Synes
spikplanka
  • Laddar…
Leonita DG Leonita DG sagde:

[/HEADING]
[HEADING=3]Leonita DG​

#1
Medlem
· 1 inlägg
7 m sedan
Hej!
Jeg skal renovere et ældre hus. 1,1-2 plans i dag. Zon 2
Skal fjerne en bærende væg i midten af huset..
Var hos byggefirmaet hvor de sagde at der kræves limtræsbjælke med mål 145x315, men så skærer jeg hovedet hver gang. Så om
Jeg erstatter med stålbjælke/h-bjælke osv.?

Ingen ved hvordan man beregner det. Bliver vanvittig!

Mål:
Husets bredde bliver omkring 8m
Bærende væg er i midten. Det vil sige 4,20 i det ene rum og 3,60 i det andet hvor den bærende står som grim væg i dag.
Tanken er åben planløsning på stueetagen med stort køkken.

Ved nogen hvordan jeg beregner det?
Pokkers glemte jo.
Husets bredde er 8m i alt. Men ÅBNINGEN hvor selve væggen er og skal væk bliver 4 bred
 
Dowser4711 Dowser4711 sagde:
Mener du, at det skal være en 8m 145x315mm bjælke med frit spænd eller en 145x315mm bjælke med højst 4.2m spænd?
Ja. Jeg indså, at det blev lidt forkert. Selve åbningen skal kun være 4m. Måske endda 3,50. Der er også en murstock lige igennem huset ved siden af, hvor en åbning skal være.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.