Behøver lidt tips nu, når jeg skal sætte samme laminatgulv op på væggen bag sengen, som jeg også skal lægge som gulv? IKEA-gulv.
Starter jeg oppefra eller? Gips bagved, så jeg skal regel op for at have noget at skyde dykkersøm i med dykkerspistolen? Limmer jeg også for ekstra sikkerhed på reglerne?
Har brug for alle de tips, jeg kan få, da jeg ikke finder så meget information om dette på nettet!
Jeg har fået lidt forskellige bud, når jeg har talt med andre personer, og at det kan være godt at "skyde" i nogle dykkere på væggen, fordi gulvet kommer til at sidde på væggen....men jeg har ingen anelse, og jeg kan lave killgissa så meget som helst
Føles som om det skal blive rigtigt og korrekt fra starten af.
Skyde i laminat bliver sjældent godt. Nu er det vel iofs ikke noget imponerende HPL på et Ikeagulv, men jeg ville ikke gøre det. Start nedefra, sæt de 2-3 første rækker sammen nede på gulvet og lim hele sjokket op. Derefter kan du lime én række ad gangen.
Men at skyde dyckert plejer man vel at kunne gøre gennem næsten alt
mowatom sagde:
At skyde i laminat bliver sjældent godt. Nu er det jo iofs ikke et enestående HPL på et Ikea-gulv, men jeg ville ikke gøre det. Begynd nedefra, sæt de 2-3 første rækker sammen nede på gulvet og lim hele sjoket op. Derefter kan du lime en række ad gangen.
Men skyde dyckert plejer man vel at kunne gøre gennem alt næsten
Ja, men hvis den vender om, bliver det jo ikke så elegant. Hvis du er bekymret for, at det skal falde ned, kan du slippe den tanke. Derimod kan man fortryde, at man har limet ting op nogle gange, fordi halvdelen af gipsvæggen følger med, når man vil fjerne det.
Det er vel klart, at jeg er bekymret, da jeg aldrig har monteret et laminatgulv på en væg, og derfor skriver jeg her for at få tips om, hvordan jeg skal gå til værks fra dem, der ved eller har gjort det før, da der er så lidt information på nettet om dette.
Kan jeg bruge dette, når jeg limer op, og hvor meget "sættelim" skal jeg påføre.... Risikoen er vel stor for, at jeg som er usikker klistrer for meget til ingen nytte...
mowatom sagde:
Ja, men hvis den vender, bliver det jo ikke så elegant. Hvis du er bekymret for, at det skal falde ned, kan du slippe den tanke. Dog kan man fortryde, at man har limet op nogle gange, da halve gipsvæggen kommer med, når man vil fjerne det.
mowatom sagde:
Ja, men hvis den vender, bliver det jo ikke så elegant. Hvis du er bekymret for, at det skal falde ned, kan du slippe den tanke. Dog kan man fortryde, at man har limet op nogle gange, da halve gipsvæggen kommer med, når man vil fjerne det.
Jeg ville nok have sat nogle (5 måske) "klatter" per række... Hvis du ikke skal skrue hylder i laminatet, behøver det jo kun holde det mod væggen..
Edit: har ingen erfaring med "no more nails", men generelt er man jo allergisk over for smarte navne og markedsføring... Køb en lim fra et kvalitetsmærke, som passer til de forskellige materialer...