Har bilat bort en støbt altan på landet. Bygget i 1959. Altanen var fastgjort til facaden med en betonklods, hvor armeringen var indstøbt. Nu skal jeg reparere betonklodsen, da den delvist er gået i stykker, da jeg bilte armeringen væk. Det ser ud til at være en ca. 70 cm dyb og 30 cm høj betonstøbning, ca. 3,70 lang. Hvilken mørtel skal jeg bruge til reparation af konstruktionen? Jeg vil montere en trykimprægneret regel 45x170 som bærende bjælke til min nye træaltan, er det bedst at bruge sømplugs?
I dag er facaden i fibercementplader, men jeg vil på et tidspunkt demontere disse og sætte træbeklædning. Indtil da skal jeg skifte nogle af pladerne, findes der "nye" ufarlige erstatningsplader?
/Bosse
I dag er facaden i fibercementplader, men jeg vil på et tidspunkt demontere disse og sætte træbeklædning. Indtil da skal jeg skifte nogle af pladerne, findes der "nye" ufarlige erstatningsplader?
/Bosse
Kun anbefaling af lappemørtel:
Jeg vil anbefale Rescon Redirep. Fordi det er nemt at håndtere, fiberarmeret, kan lægges 6 cm ad gangen (hvis jeg husker rigtigt), hæfter godt osv osv. Desværre dyrt, men det værd efter min mening. Tjek med din byggemarked, om de kan tage det hjem til dig.
Jeg vil anbefale Rescon Redirep. Fordi det er nemt at håndtere, fiberarmeret, kan lægges 6 cm ad gangen (hvis jeg husker rigtigt), hæfter godt osv osv. Desværre dyrt, men det værd efter min mening. Tjek med din byggemarked, om de kan tage det hjem til dig.
Nej nej. Det holder alt for dårligt. Jeg ville gå med nogle ekspansionsbolte.Bosse#3617 sagde:
Bosse#3617 sagde:
Klik her for at svare