Hej!

Skal bygge et læskur til mine ponyer 8,5 x 4 meter. Overvejer nu lidt dimensioneringen.

3D-tegning af en planlagt pony læskur-konstruktion med en person ved siden af. Skurets ramme viser opretstående stolper og tagbjælker.

Tænker mig stående regler 45 x 120 C24, 60 cc. Hjørnerne består af 3 regler i 90 grader mod hinanden. Pultbjælker 45 x 220 C24 60 cc 450 cm lange så de stikker ud 50 cm. Hammerbånd 45 x 120 C24 liggende Spærlægte 45 x 45 Bærlægte 45 x 70 Måske man skal tilføje en tværstang?

Den bageste væg er 250 cm høj og den forreste 270 cm. Tanken er at udvendigt beklæde bygningen med vildmarkspanel 1 tomme overlappende med 1 tommes bræt op til 175 cm. Indvendigt liggende fer og not plank 43 x 145 op til ca 130 cm som sparkebeskyttelse. Rummet mellem panelet og hammerbåndet er tænkt at være beklædt med vindnet. Taget beklædes med plade TP20 og undertag.

Grundlæggende tænker jeg mig en sylleramme i imprægneret træ fæstnet på jordskrue.

Hvordan ser I på denne konstruktion? Er meget ny til det her med byggeri, så måske helt ude at cykle. Men håber I vil hjælpe mig, så ponyerne får en stabil beskyttelse.

// Tess

Senest redigeret:
Åsa Lund
Det ville nok være godt med et lag krydsfiner under panelet på ydersiden i stedet for skråstivere, for at få god stabilitet.
Det er lettere at skifte brædder i sparkepladen hvis nødvendigt, hvis de ikke er fer og not. Brædderne nederst mod beddet er dem, du sandsynligvis skal skifte først.

• Synes
TessL
  • Laddar…
kulle
En stående bærende bjælke i forkant skal du have, bag klarer det sig som det er pga. cc60

• Synes
TessL
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.