Hej,
Opdaget en vandskade i parketgulvet. Brød gulvet op og dele af gipsvæggen - bemærker at når man skyller ovenpå, så lækker det omkring røret, som løber i væggen. Afløb fra ovenpå. Er dette korrekt installeret/udført? Skal det se sådan ud? Dimensionerne på rørene? Hvordan det er forbundet? Eller bare muffen der driller - alt andet ser ok ud? Hvad siger I med erfaring?
Opdaget en vandskade i parketgulvet. Brød gulvet op og dele af gipsvæggen - bemærker at når man skyller ovenpå, så lækker det omkring røret, som løber i væggen. Afløb fra ovenpå. Er dette korrekt installeret/udført? Skal det se sådan ud? Dimensionerne på rørene? Hvordan det er forbundet? Eller bare muffen der driller - alt andet ser ok ud? Hvad siger I med erfaring?
Lækker det det fra muffen?
Ser ud til at være en skydemuffe, så den kan være lidt dårligt forskudt, så den ikke er centrisk over samlingen..
Så vidt jeg ved, er det ikke godkendt med jordrør det røde rør i støbningen, normalt er det kun de grå, der er godkendte..
Ser ud til at være en skydemuffe, så den kan være lidt dårligt forskudt, så den ikke er centrisk over samlingen..
Så vidt jeg ved, er det ikke godkendt med jordrør det røde rør i støbningen, normalt er det kun de grå, der er godkendte..
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 indlæg
Er det en skydemuffe så måske den ikke sidder midt over rørenderne.....
Protte
Protte
Markrøret som stikker op er ikke lysbestandigt, men det spiller ingen rolle i en væg. Det påvirker heller ikke tætheden.
Skydemuffehypotesen satser jeg også på.
Tag en koben og forsøg at få muffen op, men smør først med lidt opvaskemiddel ovenpå. Det kan være klogt først at købe en ny skydemuffe 110mm.
Skydemuffehypotesen satser jeg også på.
Tag en koben og forsøg at få muffen op, men smør først med lidt opvaskemiddel ovenpå. Det kan være klogt først at købe en ny skydemuffe 110mm.
Det stemmer, tror det lækker fra muffen. Er der nogen anden, der kan bekræfte, at det røde rør ikke er godkendt i støbningen? Ved nogen i så fald hvorfor det er sådan? Hvad bliver konsekvenserne?Rejäl sagde:
Nogen sagde, at dimensionerne på røret eller typen af rør ikke er godkendt til at blive brugt på den måde, det er blevet brugt på billedet? Korrekt sammensat? Hvad siger du om det? Ser det okay ud? Bortset fra at muffen måske ikke er helt centreret og lækker?Rickard. sagde:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 432 indlæg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7,432 indlæg
PP-markrør støbes gennem plader hele tiden, og skulle det ske, at det ikke er godkendt, så er konsekvenserne alligevel absolut ingenting, det er ikke det, der er fejlen.
Jeg kan ikke se, om det er en dobbeltmuffe eller skydemuffe ud fra billedet, men hvis du finder en anden mærkning på den, står der måske, en skydemuffe kan flytte sig og skal klamres fast.
Jeg kan ikke se, om det er en dobbeltmuffe eller skydemuffe ud fra billedet, men hvis du finder en anden mærkning på den, står der måske, en skydemuffe kan flytte sig og skal klamres fast.
https://www.gelia.se/globalassets/gelia_sv/dokument/broschyr_info_gelia_pdf/rorlathund_1005.pdfW WilliamÅberg sagde:
https://www.uponor.com/sv-se/vvs/produkter/inomhusavlopp
Det handler vel om, at de skal tåle at blive indstøbt, men jeg tror ikke, at dit problem handler om det røde rør, ville blot påpege, at der kan opstå problemer..
Inden du rører skydemuffen, skal du indkøbe en almindelig 110 muffe og en skydemuffe samt et stykke rør, for du kan aldrig blot skifte skydemuffen uden at save et stykke rør af, så du kan få en ny på plads..
Men det gøres ikke længere, de fleste rørfirmaer er ret omhyggelige med at have godkendte rør til indstøbning..Rickard. sagde:
PP-markrør støbes gennem plader hele tiden, og hvis det viser sig at det ikke er godkendt, så er konsekvenserne alligevel absolut ingenting. Det er ikke det, der er fejlen.
Jeg kan ikke se om det er en dobbeltmuffe eller en skydemuffe ud fra billedet, men hvis du finder en anden mærkning på den, står det måske der; en skydemuffe kan flytte sig og skal fastgøres.
Men er enig med dig i, at jeg ikke tror TS' problem er det røde rør, men muffen..
Hvis man ikke kan se eller ved, hvilken retning bøjningen i taget/bjælkelaget går, er det ikke passende at trykke eller trække røret så meget, for det kan påvirke bøjningerne, der ikke er synlige, og disse kan være fikserede og risikerer at gå i stykker.
Klik her for at svare