Jeg er ret novice med det her med at bygge, men synes det er meget sjovt og vil gerne prøve selv (med hjælp fra min far). Vi er lige begyndt at bygge et skur i forbindelse med vores 60'er hus. Altså et vægskur. Da jeg gerne vil have, at det skal skille sig lidt ud rent arkitektonisk, har jeg fået den ide, at jeg vil have en panel, der ligner disse. Vedlægger billeder.
Men nu til spørgsmålet, hvordan gør jeg rent byggemæssigt? Findes der nogen venlig sjæl, der kunne forklare eller give tips og måske endda let tegne op, hvordan dette kunne foregå og hvilke materialer jeg skal bruge? Skuret skal isoleres og males med sort slamfarve til facaden er tanken.
Tusind tak på forhånd!

• Et moderne skur med lodret træpanel, sort dør og enkle linjer. Designet er stilrent og minimalistisk, med naturlig træfarve.
  • Sort træpanelvæg med lodrette lameller, anvendt som inspiration til opførelse af et arkitektonisk udtryksfuldt vægskur ved et 60'er hus.
  • Facade med lodret træpanelering og et vindue, der viser et eksempel på design til et isoleret skur med sort slamfarvet facade.
  • Vægpanel af træ med lodrette planker i forskellige nuancer af grå ved et vindue, del af en udendørs bygning.
Og hvordan ser "60'er-huset ud?
Sara Frost Sara Frost sagde:
Dvs et vægskab
Hvad er et vægskab?

Sara Frost Sara Frost sagde:
Da jeg gerne vil have, at det skal skille sig lidt ud rent arkitektonisk...
Normalt forsøger man jo, at nye tilkomne bygninger smelter ind i det gamle miljø, men her tænker I altså omvendt. Hvorfor?

Omvendt lockpanel er vel ikke noget hokus pokus med, smalle bræt først og brede som lock.
Det på billederne har noget vejrtæt bag brædderne.
Tænk på at det bliver mere småpetit at male smalle åbninger.

Protte

• Synes
JF89
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood sagde:
Og hvordan ser "60-talshuset ud?
[billede][billede]
Hvad er et vægförråd?

Et förråd som bygges mod en eksisterende ydervæg☺️

Normalt forsøger man jo at nye tilkomne bygninger smelter ind i det gamle miljø, men her tænker I altså tværtimod. Hvorfor?
Udtrykte mig måske lidt dumt. Vil have det til at passe sammen med vores hus, men moderniseres lidt, vil ikke sætte almindelig panel op. Vi tænker, at vi snart skal skifte panelet på huset og så eventuelt til noget lignende dette
Moderne hus med sort træpanel, glasdøre og en terrasse med liggestol og planter.

Får I byggetilladelse til det så?

Protte

prototypen prototypen sagde:
Får I byggetilladelse til det så?

Protte
det tror jeg nok da det er flere i området som har fået det.

Hvordan gjorde I @Sara Frost? Har I fået det til at se ud som på billederne? Jeg er interesseret i at starte med smalle og derefter variere krøllernes bredde på sådan tre-fire forskellige og variere i et mønster...

KnockOnWood KnockOnWood sagde:
Og hvordan ser "60-talshuset ud?

Hvad er et vægopbevaringsrum?

Normalt forsøger man jo at nye tilkomne bygninger smelter ind i det gamle miljø, men her tænker I altså modsat. Hvorfor?
Men hvad er der galt med dig... hvorfor kan du ikke holde dig til hendes spørgsmål uden at præsentabelt begynde at stille en forhør?

V Vrångekärr sagde:
Men hvad er der galt med dig... hvorfor kan du ikke holde dig til hendes spørgsmål uden at pretentiøst begynde at lave en afhøring?
Hej og velkommen til Byggehus @Vrångekärr
OT:
Ved ikke om du har lavet dagens trådlyft (det næstsidste indlæg blev lavet for 5 år siden), men hvis du ikke kommer med mere interessante indlæg fremover, må du gerne vente yderligere 6 år med at skrive næste.

Til TS @Sara Frost
Hvordan blev byggeriet, kan vi få se et billede og få at vide, hvordan det blev?

• Synes
Joak
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.