Hej.
Skal sætte 60x60 fliser i køkkenet. Ca 6 kvm fliser i alt. Der vil gå 12 fliser til, og mange vil skulle saves samt nogle huller til strømudtag.
Overvejer at gøre det selv, men er det svært med så store fliser. Har tidligere prøvet at flise et køkken med små fliser, det gik rimeligt okay.
Hvis jeg gør det selv, hvilke værktøjer skal jeg købe til dette samt hvilke arbejdsprocesser skal jeg udføre og ikke udføre.
Har fået fast pris af en fliselægger på 5400 kr, så ved ikke om det er godt eller dårligt.
Skal sætte 60x60 fliser i køkkenet. Ca 6 kvm fliser i alt. Der vil gå 12 fliser til, og mange vil skulle saves samt nogle huller til strømudtag.
Overvejer at gøre det selv, men er det svært med så store fliser. Har tidligere prøvet at flise et køkken med små fliser, det gik rimeligt okay.
Hvis jeg gør det selv, hvilke værktøjer skal jeg købe til dette samt hvilke arbejdsprocesser skal jeg udføre og ikke udføre.
Har fået fast pris af en fliselægger på 5400 kr, så ved ikke om det er godt eller dårligt.
5400 før/efter rod? Uanset - til den pris ville jeg glædeligt tage det, hvis du føler dig usikker, det er ingen mærkeligheder egentlig, mål bare ordentligt. Men rart at undgå besværet/angsten for fejlmåling osv. når det drejer sig om så små beløb, hvis man alligevel er usikker.
En rigtig skærer med ny/god skive og tørbor til vinkelsliberen i den rigtige størrelse er vel minimum af værktøj, du behøver udover fixkam. Satte 30x60 i køkken for nylig, det tog nok 3 timer, men der var kun en udskæring og 3 stykker, der skulle saves med vinkelsliber. Ville nok have regnet med en hel dag, hvis jeg skulle have gjort det for en kunde.
Ja det er jo det, har gjort alt andet med huset selv, så at ikke få op lidt fliser på køkkenvæggen føles dumt
men skal man købe dyre værktøjer, så er det samme pris alligevel. Måske kan man leje en maskine. Når man lægger 60x60, skal man så bruge flisekryds og ikke snor, ikke?
Eftersom pladerne er så store, vil jeg næsten ikke have nogen fuge mellem dem. Så måske skal man ikke bruge kryds, for så bliver mellemrummet ret stort. Det, jeg dog spekulerer mest på, er, hvordan de skal holdes oppe og ikke glide ned. De er meget tunge, synes jeg.
Ringede Finja for vores 30x90x2 marmorplader, som er latterligt tunge, og de anbefalede deres "Allroundfix", som ifølge deres tekniske afdeling passede bedst til store plader og kan bruges til hvor store plader som helst. Det er dog vigtigt at lægge fix både på væggen OG pladen for at få det til at sidde godt ifølge de instruktioner, jeg fik.
Alting fungerede i to badeværelser her med de instruktioner, og vi brugte små afstandsklodser fra Tebo, "Easy Level", som giver 1.2mm fuge og linjerer pladerne i højde.
Alting fungerede i to badeværelser her med de instruktioner, og vi brugte små afstandsklodser fra Tebo, "Easy Level", som giver 1.2mm fuge og linjerer pladerne i højde.
Klik her for at svare