Hej! Jeg overvejer at lægge vinylgulv i kælderen i mit hus fra 1965. Jeg tænkte først at lægge en dampspærre, så lægger jeg en form for træplade/masse, spånplade og øverst en tæt vinylbelægning. Lyder det godt?
 
  • Gammelt kældergulv med fugt og afskallende materiale, der viser eksisterende gulvbelægning og væg i et ældre hus under forberedelse til renovering.
  • Plastfolie med tekst "ånga och luftspärr för tätare hus" fra Rosenlew, Finland, som bruges som dampspærre til byggeri.
Nej det synes jeg ikke lyder godt. Du lukker organisk material inde mellem 2 tætte lag. Det er som skabt til, at det skal mugne.
 
Undskyld. Jeg troede det var tydeligt, at jeg var ironisk på billederne. Men det ses måske ikke? River lige nu op kælderen, fordi jeg i værste fald troede det var et plastgulv opklodset på træ. Men det var så meget værre...
Kan man gætte, fra hvornår det er lavet? Hvornår er Tenotät fra (baseret på Sveriges plastforbunds virknorm 2000/2001).
 
  • Billede af et gulv der er under renovering, med flere lag materiale fjernet, afslørende snavs og støv på overfladen.
:D nej det kunne ikke ses på billederne... man ved jo aldrig..
 
Kældergulve fra denne tid har det bedst med at være åbne, det er den nøgne sandhed.
 
Ser meget godt ud på billederne. Jeg synes, du skal male over det hele med en eller anden plastmaling, så bliver det som nyt.
 
  • Synes
nmeden
  • Laddar…
F Finndjävel sagde:
Ser meget godt ud på billederne. Jeg synes, du skal male over det hele med noget plastikmaling, så det bliver som nyt.
Flydespartel kan man jo køre med inden malingen, så det bliver plant.
 
P Pumba sagde:
Flydespartel kan man jo køre før malingen med, så det bliver plant
Tricket for at få det rigtig godt er at male straks, inden flydespartlet er nået at tørre.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.