Hej var i går og købte 15kvm perlestaff, jeg begyndte at montere den i går, med dykkerpistol. Men nu er det sådan, at længden ikke rækker over hele rummet, så jeg må samle i korte stykker.

Loftsreglerne er ikke særligt jævne, og når jeg har samlet en kort, og skulle have næste staff på plads, havde jeg et rent Helvede med at få den på plads, resulterede i nogle knækkede staffer osv.
Men fik til sidst den på plads. Findes der nogen som helst tips på, hvordan man kan gøre dette smidigt?

Reglerne er ujævne i begyndelsen, men retter sig ud, jo længere ind i rummet jeg kommer, men lige nu er det et rent helvede at stave.

Sørg for, at brædderne er i not, men søm først, når det næste bræt er kommet i not (eftersømning).

Men hvordan holder jeg så brædderne oppe? Jeg kan jo ikke alene holde oppe brædder, der er 3,7 meter lange, og sømme dem bagefter. Lægger jeg i sponten på den ene side for senere at prøve at lægge den i på den anden side, er der jo en utrolig stor risiko for, at den slipper i den anden ende med det resultat, at jeg knækker sponten. Kan man montere 2 brædder på langs og så sømme dem op 2 og 2? Men så får jeg jo kortskarven det samme sted på hele taget.

Du kan tage et stykke træ, lægte osv. og sømme det på bjælken længere fremme som holder, indtil brættet er monteret. Når du kommer frem til fastgørelsen, flytter du brættet videre.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.