P
Har begyndt at lægge gulvet, men det er helt umuligt at få dem helt samlet, der bliver en sprække på 1-2 mm mellem pladerne uanset hvor meget jeg prøver. Skal de ikke kunne samles helt?

Du har ikke lagt dem på hovedet ?

P
Nej da. Teksten this side down er nedad.

Tag en klods på ca 30 cm og slå med hammeren, derefter når du får et lille stykke spånplade over med fer kan du tage det og slå med i stedet (for det beskytter feren bedre).

Nogle gange bliver der en lille sprække, ikke meget at bekymre sig om, hovedsagen er, at du har lim ordentligt, så det trykker lidt op.

• Synes
Peter_K
  • Laddar…
P
Skal prøve på næste række. Man er jo lidt bange for at beskadige sponten, for så bliver det jo endnu sværere med rækken efter.

Peter_K sagde:
Nej då. Teksten this side down er nedad.
Selv skiftede jeg fabrikat på skiver mellem to rum. Havde da lagt ca. 40 kvm og havde mantraet "this side up" fastnaglet på hornhinden. Efter nogle skiver så jeg, at på de nye stod der "this side down" :)

P
Avda 😱

Kan blive stramt også hvis reglarne ikke er helt plane eller helt i niveau med hinanden (også typisk i gamle huse).
Det kan lette at ikke skrue skruerne i bunden før man har lagt pladerne rundt omkring.

Ja, skruv ikke den sidste skrue nærmest sponten før den næste plade er på plads...

P
Måske var det som jeg gjorde forkert. Nå, de skiver kan nok hverken løsnes eller flyttes nu, men der er jo nogle tilbage at lægge :)

Det holder godt alligevel.

P
Nu er det klart. Føles mere stabilt og mere stille end før.

Bygningsprojekt næsten færdigt med isolerede vægge, værktøjer og stige i hjørnet. Arbejdslampe og byggeværktøj i rummet.

Trægulv under konstruktion i rum med isolerede vægge og radiator under vinduer; bjælkerne er netop lagt.
Renoveringsprojekt med isolering og gulvunderlag. Gulvet ser stabilt ud med værktøj og materialer omkring. Støjreducerende forbedringer færdige.

• Synes
JonathanWT
  • Laddar…
Hopper på tråden lidt...

Jeg har samme problem, gulvspån indkøbt på Krauta, teksten "This side down" også her, antager at det er samme mærke som TS.

Spånen ligger med den rigtige side ned, reglerne c/c 600 afrettet med laser og ligger inden for 2 mm / 2 m. Kan trods dette ikke få not og fer helt sammen.. det bedste jeg kan få er 1 - 2 mm mellemrum og da slår jeg for "kong og fædreland"...

Nogle tips? - Det eneste jeg kan komme i tanke om, foruden rent fabrikationsfejl, er at pladerne ikke er akklimatiseret længe nok i rummet de skal monteres (ca. 4 dage indtil nu)... Prøvede kortere afsavede stykker og de går sammen om end trøgt..

MVH: Marcus

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.