1,187 læst ·
5 svar
1k læst
5 svar
Lægge fuge langs bundstykke og betonggulv?
I garagen har jeg en rem med en form for EPDM gummi under, som ligger mellem rem og betonplade.
Der kommer dog dyr ind udefra, og de ser ud til at komme ind under remmen.
Er det okay, rent byggeteknisk, at lægge en fuge langs rem/beton på indersiden?
Tænker på en akrylfuge/byggefuge, som er elastisk.
Pladen er en isoleret plade på jord.
Der kommer dog dyr ind udefra, og de ser ud til at komme ind under remmen.
Er det okay, rent byggeteknisk, at lægge en fuge langs rem/beton på indersiden?
Tænker på en akrylfuge/byggefuge, som er elastisk.
Pladen er en isoleret plade på jord.
Sådan svarede ChatGPT på spørgsmålet.. Men jeg vil gerne have det bekræftet af nogen, der ved det!Nilsanni sagde:
I garagen har jeg en syll med en form for EPDM gummi under, som ligger mellem syll og betonplade.
Der kommer dog dyr udefra, og de ser ud til at komme ind under syllen.
Er det okay, rent byggeteknisk, at lægge en fuge langs med syll/beton på indersiden?
Tænker en akrylfuge/byggfuge som er elastisk.
Pladen er isoleret plade på jord.
"Absolut, at påføre fugemasse på indersiden mellem syllen og gulvet er en god måde at forhindre, at insekter kommer ind. Det hjælper også med at forbedre lufttætheden og energieffektiviteten i bygningen.
Det er vigtigt at bruge en fugemasse, der er elastisk og egnet til formålet, for eksempel en akryl- eller silikonbaseret fugemasse, der er beregnet til bygningskonstruktioner. Det er også en god idé at sikre, at overfladen er ren og tør, inden du påfører fugemassen for bedste resultat.
Dette skridt er ret almindeligt og anbefales for at undgå problemer med skadedyr og for at få en mere tæt og holdbar konstruktion."
almindelig byggfolietape hæfter ikke godt på betonen, vil falde af efter et stykke tid.
Fuge til udendørs brug ville jeg have brugt.
Men det afhænger vel også lidt af, hvordan det ser ud udefra. Man vil jo ikke lukke nogen fugt, der kommer udefra, inde heller.
Fuge til udendørs brug ville jeg have brugt.
Men det afhænger vel også lidt af, hvordan det ser ud udefra. Man vil jo ikke lukke nogen fugt, der kommer udefra, inde heller.
Nej, det er præcis det, jeg også tænker, at jeg ikke vil lukke nogen fugt inde eller lignende. Men vil gerne holde de små dyr udenfor, da de ser ud til at finde veje ind i dag.T Tjrex sagde:
Hvad er det, jeg skal holde øje med udefra?
Der sidder mig bekendt ingen fugemasse udefra, kun panel.
Klik her for at svare