Nu har jeg pudset fundamenterne med C-brug fra byggmax. resultatet er blevet alt andet end jævnt, selvom jeg har lært en del, synes jeg, at det varierer meget fra gang til gang.
I går pudsede jeg fx det sidste 4x2m stykke. blandede ca. 10 sække, identisk blandet og med samme vejrforhold. Oplever dog at visse omgange "tørrede til" hurtigere end andre. Det var nærmest umuligt at få samme overfladefinish, eftersom mørtlen var så foranderlig over tid.... og vi taler ikke lang tid. Hele arbejdet tog ca. 3 timer fra start til slutrengøring.
Nu er jeg jo færdig, men er der forskel i kvalitet på forskellige sorter? Findes der mon noget, der egner sig bedre for begyndere?
En ting jeg oplevede (uklart om det passer) er, at hvis man glatter med stål, så det bliver helt blankt, så er det håbløst at filte bagefter, da det stivner meget hurtigere end hvis overfladen er lidt ru?? ser ingen logik i det, men sådan virker det i hvert fald.
Kan også dele det uvurderlige tip at blande 10min, hvile lidt og så blande igen et par minutter => betydeligt mere "klæbrig" puds end hvis man kun blander en gang...hvorfor står det ikke på sækken!