Skal støbe en plade til garagen og har kigget på armeringsnet. Byggmax har jo for 229 kr, mens min sædvanlige leverandør tager mindst det dobbelte. De siger, at der er forskel i kvalitet, selv har jeg ingen anelse. OK det er ikke store penge, men det løber jo let op både her og der. Hvad synes I, jeg skal vælge??

Jeg har fået at vide, at nettet du køber på byggmax har to fejl. For det første er det kun 5mm, og derudover er der 20cm mellem jernene. 6mm/15cm er et bedre valg, da det holder til at gå på, mens du støber. Jeg betalte omtrent en 500dring for et sådant net (5x2,35m, 6mm/15cm)

som vanligt har byggmax et billigere alternativ, som ikke holder samme kvalitet...
Billigt er vigtigere end godt for dem.

Armeringsnettet udgør normalt sprøkearmering, dvs. det er ikke meningen, at det skal optage større kræfter. I "Støbe fundament" anbefales 5mm c200, hvilket er præcis, hvad Byggmax sælger. Personligt ser jeg intet problem i at bruge netop Byggmax' armeringsnet til at støbe plade på jord.

styrman1 sagde:
som vanligt så har byggmax ett billigere alternativ som ikke holder samme kvalitet...
Billigt er vigtigere end godt for dem.
Holder ikke helt med om dette da forskellen er at det ikke er de samme ting man sammenligner.
Man skal jo selvfølgelig sammenligne kvaliteten mellem armering af samme type og da tror jeg ikke at der er nogen som helst forskel.

MartinT sagde:
Armeringsnettet udgør normalt sprækkerarmering, dvs. er ikke ment til at optage større kræfter. I "Støbe grund" anbefales 5mm c200, hvilket er præcis hvad Byggmax sælger. Selv ser jeg intet galt i at bruge netop Byggmax armeringsnet til at støbe plade på jord.
Jeg mener ikke, at det har med bæreevne at gøre, det handler om rent praktiske ting. Træder du på 5mm armering, så bøjer den sig og forbliver bøjet. Ubesværligt når man støber. Fik tippet fra et andet kælderprojekt på forummet og testede det så selv. Meromkostningen for 6mm jern føltes ubetydelig.

Tak for alle tips! Har ikke besluttet mig endnu, men det hælder mod kvalitet frem for pris...

Snuttjulle sagde:
Jeg er ikke helt enig i dette, da forskellen er, at det ikke er de samme ting man sammenligner.
Man skal jo selvfølgelig sammenligne kvaliteten mellem armering af samme slags, og der tror jeg ikke, at der er nogen som helst forskel.
Det er netop det, byggmax ikke gør.
isolering af dårligere kvalitet, men det siger man ikke noget om. tagplast som ikke må opbevares udendørs.
De bekymrer sig ikke om kvalitet, kun pris. nu betyder det ikke noget på visse artikler ioförsig.

styrman1 sagde:
isolering af dårligere kvalitet men det siger man intet om.
Ved ej hvordan det ser ud i butikkerne, men på hjemmesiden ser man, at de har forskellige slags isolering ("proffs", "budget"). Lambdaværdier præsenteres for de forskellige alternativer.

Og lambda for pro-varianten er bedre end for fx rockwool

Lambda-værdier måles ifølge forskellige normer i Sverige og baltiske lande. For nogle år siden havde Byggmax en annonce for isolering med en lambda-værdi, der ikke var sammenlignelig med, hvordan vi måler i resten af Europa.
Et andet eksempel, det sidste jeg tænker give i denne tråd, er når statens prøvningsanstalt testede deres gulvspån, så klarede de ikke langtidsbelastning ifølge normen for privatbeboelse. Snedigt, ikke?

ThreadDirection.jpg

Tilbage til armeringsnäten..... ;)

Starfighter sagde:
Skal støbe en plade til garagen og har kigget på armeringsnet. Byggmax har jo for 229 kr mens min vanlige leverandør tager mindst det dobbelte. De siger, at der er forskel i kvalitet, selv har jeg ingen anelse. OK det er ingen store penge, men det kan hurtigt løbe op både her og der. Hvad synes I, jeg skal vælge??
Antagelig bliver du snydt af den fine byggemarked - bare det en grund til ikke at handle der...
Læg dobbelte Byggmax-måtter så skal det nok holde :)

Lige præcis armeringsjern er jo et temmelig enkelt produkt, hvor man kan tjekke kiloprisen på jernet. Tjek hvad 1 kg jern koster hos Byggmax og sammenlign det med prisen hos den fine byggemarked. Forskellen kan man regne med som prutherum..

Styrmand. Det er rapporteret i Sverige i overensstemmelse med svenske normer

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.