50,725 læst ·
25 svar
51k læst
25 svar
Krydsfiner som overflade
Selvbygger
· Stockholm
· 2 705 indlæg
Første jeg fandt, men findes flere steder
https://www.beijerbygg.se/store/pri...d-tg2-2400x1220mm?artikel=364525#.WZFmxkGeyEc
Derefter findes også med facade/L formet kant som du skrev. Der kan man skrive/sømme den ene og lime dem sammen på den anden fasning
https://www.beijerbygg.se/store/pri...d-tg2-2400x1220mm?artikel=364525#.WZFmxkGeyEc
Derefter findes også med facade/L formet kant som du skrev. Der kan man skrive/sømme den ene og lime dem sammen på den anden fasning
Tak, blev kanonfint!larsbj sagde:
Har nylig lavet en overetage for en kunde, hvor både tag og vægge er krydsfiner.
Væggene er for det meste OSB og derefter 4mm krydsfiner, der er limet og sømmet.
En del af væggene og loftet er 7mm krydsfiner, vil sige at alternativerne omkostningsmæssigt går lige op.
Begge typer er monteret med krampepistol. Og det bliver næsten usynligt.
Der er nogle billeder på Instagram @byggochkonstruktion og @villalipkin
Hej, jeg overvejede meget omkring fastgørelsen, men landede i en enkel løsning og skruede med en messingfarvet træskrue. Det smelter ind, og man ser næppe skruerne. Omkring vinduer og døre lavede jeg karme af plywood, så ingen gerigter. Jeg havde også plywood i loftet, ingen loftlister. Mod gulvet anvendte jeg plywoodstrimler, som jeg fræsede en enkel profil på.T trojlee sagde:
Har du nogle billeder, hvor man ser skruerne samt rundt om vinduerne?Attefallshuset sagde:
Hej, jeg overvejede meget om fastgørelsen, men endte med en enkel løsning og skrue med en messingfarvet træskrue. Det smelter ind, og man ser næsten ikke skruerne. Rundt om vinduer og døre lavede jeg indfatninger af plywood, så ingen karme. Jeg havde også plywood i loftet, ingen loftliste. Mod gulvet brugte jeg plywoodstrimler, som jeg fræsede en enkel profil på.
Jeg kan bidrage med lidt praktisk erfaring med dette nu, fire år senere! Byggede et eget attefallshus, hvor jeg satte OSB og den7mm møbelplyfa på væggene med dykkerpistolen. Jeg satte samlingerne uden mellemrum som en chance med risiko for, at de ville "bue", men det ser stadig fantastisk ud - dog betydeligt gulnet her fire år senere. Se billeder:
Klik her for at svare