larsbj larsbj sagde:
Har nylig lavet en overetage for en kunde, hvor både tag og vægge er krydsfiner.
Væggene er for det meste OSB og derefter 4mm krydsfiner, der er limet og sømmet.

En del af væggene og loftet er 7mm krydsfiner, vil sige at alternativerne omkostningsmæssigt går lige op.

Begge typer er monteret med krampepistol. Og det bliver næsten usynligt.

Der er nogle billeder på Instagram @byggochkonstruktion og @villalipkin
Tak, blev kanonfint!

sir_daniel sir_daniel sagde:
Første jeg fandt, men den findes flere steder
[link]

Så findes der også med facade/L formet kant som du skrev. Der kan man skrive/nagle den ene og lime dem sammen på den anden fasning
Tak! Det var dårligt googlet af mig.

Overvejer også at sætte plyfa som indre lag på et attefallshus, som vi skal bygge. Hvordan løste du fastgørelsen? Hvilke plader brugte du? Hvordan gør man omkring vindue/døråbninger?

T trojlee sagde:
Overvejer også at sætte plyfa som inderlag på et attefallshus, som vi skal bygge. Hvordan løste du fastgørelsen? Hvilke plader brugte du? Hvordan gør man omkring vindues-/døråbninger?
Hej, jeg overvejede meget omkring fastgørelsen, men landede i en enkel løsning og skruede med en messingfarvet træskrue. Det smelter ind, og man ser næppe skruerne. Omkring vinduer og døre lavede jeg karme af plywood, så ingen gerigter. Jeg havde også plywood i loftet, ingen loftlister. Mod gulvet anvendte jeg plywoodstrimler, som jeg fræsede en enkel profil på.

• Synes
Dowser4711 og 1 anden
  • Laddar…
Attefallshuset Attefallshuset sagde:
Hej, jeg overvejede meget om fastgørelsen, men endte med en enkel løsning og skrue med en messingfarvet træskrue. Det smelter ind, og man ser næsten ikke skruerne. Rundt om vinduer og døre lavede jeg indfatninger af plywood, så ingen karme. Jeg havde også plywood i loftet, ingen loftliste. Mod gulvet brugte jeg plywoodstrimler, som jeg fræsede en enkel profil på.
Har du nogle billeder, hvor man ser skruerne samt rundt om vinduerne?

Almindelig søm og særligt dykkert er endnu mere diskrete og usynlige pga. mindre hoveder sammenlignet med skrue.

T trojlee sagde:
Har du några bilder där man ser skruvarna samt runt fönster?
Jeg skyder nok dykkert næste gang trods alt. Nogen skræmte mig angående holdbarheden iom at jeg har det i loftet også.

• Et rum med skråt loft i træ, en hængende pære med ledninger og møbler samt kasser stablet mod væggen.
  • Vægpanel af lyst træ ved siden af en lys dørkarm, potentielt relateret til et byggeprojekt med dyckert og bekymringer om holdbarhed i loftet.
  • Vægpanel med synlige knaster ved siden af en dør med dørhåndtag og lyskontakt, relateret til diskussion om brug af dykkere.
  • Synes
Sylvia30 og 5 andre
  • Laddar…
Attefallshuset Attefallshuset sagde:
Jeg skyder nok dyckert næste gang trods alt. Nogen skræmte mig angående holdbarheden fordi jeg har det i loftet også.
hej,
hvilken type af krydsfiner kørte du? er det fyrretræ (k-plyfa)? vh

Jeg kan bidrage med lidt praktisk erfaring med dette nu, fire år senere! Byggede et eget attefallshus, hvor jeg satte OSB og den7mm møbelplyfa på væggene med dykkerpistolen. Jeg satte samlingerne uden mellemrum som en chance med risiko for, at de ville "bue", men det ser stadig fantastisk ud - dog betydeligt gulnet her fire år senere. Se billeder:

• Attefallshusets indre med OSB og møbelplader på væggene, stort vindue med udsigt til have og træer, en plante, sort højttaler og lyskilde.
  • Attefallshusets indre med OSB- og møbelpladevægge, åbne hylder med flasker og bøger, og trægulv. Hylder med husholdningsartikler og pynt.
  • Attefallshus interiør med store vinduer, træbeklædning på væggene og træmøbler, sofa og bord. Udsigt over grønne træer udenfor.
  • Interiør af et attefallshus med OSB og møbelplyfa på væggene; en person og et barn sidder på en sofa ved et stort vindue med udsigt til træer.
  • Moderne attefallshus interiør med lyst træbeklædning, gulvet er blankt og væggene er beklædt i OSB og møbelplyfa; synlige træårer, dagslys gennem vindue.
  • Synes
RoTe og 4 andre
  • Laddar…
J Jmhs sagde:
hej,
hvilken type af krydsfiner kørte du? er det fyrretræ (k-plyfa)? vh
Præcis, fyrretræ, 9mm

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.