Jeg synes at se, at mange bare sætter loftgips op og smører på papirstrimmel/glasfiber og er tilfredse med det, men hvor mange af jer har oplevet revnedannelse på grund af manglende kortlinge? Er det besværet værd at sætte 60 kortlinge op under kortside-samlingerne?

Jeg struntede i det men glesen sidder på c/c 30. Talte med Norgips og de syntes også, at det var unødvendigt, men at selvfølgelig ville det blive mere stabilt.

Personligt ville jeg sætte kortlingar, hvis jeg havde større cc afstand.

Held og lykke!

C
Har jeg misforstået noget? Jeg troede ikke, man spartlede loftgips i samlingerne?

Jeg havde også cc30 på glespanel og lavede ingen kortlingar til gipsen. Funket fint i 20 år.

Jeg tror vi taler om almindelige gipsplader ....

gipsplader spartles ikke i samlinger

cheetah1 sagde:
Har jeg misforstået noget? Jeg troede ikke man spartlede loftgips i samlingerne?
Jeg foretrækker helt glatte lofter, og loftgipsen har fasede kanter.

Så er det som jeg troede måske unødvendigt arbejde at køre med kortlinger mellem samlingerne på CC30/glespanelen. Hvis Norgips synes det er unødvendigt, så følger jeg det råd. :) Tak for jeres input!

Skal sætte gips i loftet i dag i mit gamle LB-hus, hvor jeg har 40cm mellem bjælkerne.

Jeg vil save små strimler af OSB, som jeg vil skubbe ind i fugen efter, at jeg har sat den første plade og derefter skrue, så begge gipsplader fastgøres til denne.

Gider ikke lægte og prøver denne variant i stedet:)

Hilsner

/PC

Der findes jo et specielt 10 cm bredt pladebånd at lægge mellem gips og gles ved kortskøderne. Man skruer direkte igennem dette med almindelig gipsskrue.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.