Jeg er begyndt at indse, at man nok skal installere konvektorer i gulvet foran store glaspartier, der går helt ned til gulvet. Efter at have set, hvor høje konvektorer er, er jeg dog begyndt at overveje, hvordan disse i praksis bygges ind i bjælkelaget. Man skal jo udhule et mindre "kar" i bjælkelaget for at få plads til den.
Det føles ekstra risikabelt, at disse "kar" er så tæt på ydervæggene, hvor jeg antager, at man vil have så meget plade som muligt for bæringens skyld, eller?
Er der nogen, der kan forklare mig, hvordan dette normalt løses?
Det føles ekstra risikabelt, at disse "kar" er så tæt på ydervæggene, hvor jeg antager, at man vil have så meget plade som muligt for bæringens skyld, eller?
Er der nogen, der kan forklare mig, hvordan dette normalt løses?
Hvis du kun tænker på bæreevne, så er det præcis modsat, dvs den største belastning ligger aldrig ved ydervæggen!
Hvordan man præcist gør med at lægge konvektoren ind, det ved jeg ikke.
Hvordan man præcist gør med at lægge konvektoren ind, det ved jeg ikke.
Moderator
· Stockholm
· 57 861 indlæg
"Hvis du kun tænker på bæreevnen, så er det præcis modsat, dvs den største belastning ligger aldrig ved ydervæggen!"
Hvordan mener du? Det er jo der, man plejer at forstærke med kantbjælker.
Hvordan mener du? Det er jo der, man plejer at forstærke med kantbjælker.
Jeg mente pladens bæreevne. Ikke oplaget for pladen.
Men jeg tror ikke, at der skulle være behov for specielle kantbjælker i et mellemlag i en villa. Det, der kan være aktuelt, er en afveksling over en større åbning i facaden nedenunder. Hvordan denne facade er udformet, ved vi intet om i dette tilfælde.
Men jeg tror ikke, at der skulle være behov for specielle kantbjælker i et mellemlag i en villa. Det, der kan være aktuelt, er en afveksling over en større åbning i facaden nedenunder. Hvordan denne facade er udformet, ved vi intet om i dette tilfælde.
Klik her for at svare