Jeg har tænkt mig at bygge nogle tagstole, har hørt rundt på forskellige byggemarkeder, Beijer, ByggMax og det virker svært at få fat i. Jeg skulle have C14-C18 45x120-45x145.
På ByggMax kiggede han på mig og sagde: Nej, det kan vi ikke bestille hjem...
Andre steder fandt jeg C14 reglar men det ville ikke gå til tagstole, åbenbart.
Nogen der har købt sådan noget træ og ved, hvor man finder det? Östergötland, Linköping.
På ByggMax kiggede han på mig og sagde: Nej, det kan vi ikke bestille hjem...
Andre steder fandt jeg C14 reglar men det ville ikke gå til tagstole, åbenbart.
Nogen der har købt sådan noget træ og ved, hvor man finder det? Östergötland, Linköping.
Sidder og laver beregninger efter Tagstolsbogens program...det ser ud til at fungere med C14 træ, hvis jeg tager 45x145. Er C14 altid C14, eller findes der forskellige klasser? Fyren hos ByggMax sagde, at det ikke kunne bruges til spær...jeg vil finde ud af så meget fakta, jeg kan, og her ser der ud til at være en hel del dygtige folk.
Hvis du selv udvælger dit tømmer, behøver du ikke købe færdigsorteret, aka klassificeret. Så udvælger du lige fine regels uden knaster og revner og bygger med det. Det kan du gøre på Byggmax eller hvor som helst, hvor du har mulighed for at vælge blandt tømmeret.
Okay, tak! Der findes jo utallige meninger om alt inden for byggeanliggender. Man får mange tips. Det ser ud til, at der findes utallige måder at gøre tingene på. Jeg forsøger at finde fakta og tænke lidt selv, men jeg er meget taknemmelig for alle svar og tips.
Klik her for at svare