Fick ikke så respons på konstruktionsbiten i mit projekt tråd, så jeg prøver her hvor måske ekspertisen findes:)

Så her skal tilbygningen se ud:

32675738.jpg Har knoklet sammen noget der skal ligne konstruktionen:

32705696.jpg

32705698.jpg

32705693.jpg

Så her tænkte jeg Nedefra og op:

Syll: 195x45 Vægstolper: 195x45 Indervægsstolper: 120x45 Bjælkelag til loft 195x45 cc40 90x90 stolpe til hjørnevinduet Kertobjælke 360x45 til det store vinduesparti Kertobjælke 260x45 til det lave vindue Ved aflastningerne tænkte jeg at bruge dobbelt 195x45 på hver side. Indfældet bærende bjælke på 195x45 Hammarbånd 195x45 Kertobjælke 400x45 som tagbjælker

Udenpå: vindpap, 45x45 forskalling og panel. Indenfor: 45x45, 45 isolering, dampspærre, osb og gips

Mine overvejelser (kommer nok flere undervejs):

1. indfældede bærende bjælke (hedder det sådan?) Jeg har set, at man sætter dem både indenfor og uden for isoleringen, hvad er der gældende? Tænker at man sætter disse længst inden for at få så meget isolering som muligt tidligt i konstruktionen. Tænker jeg forkert?

2. Kertobjælke var nyt for mig, før jeg begyndte at sætte mig lidt ind i limtræ osv. Er der nogen for- og ulemper ved dem i forhold til limtræ? Ser selv kun fordele, i hvert fald for mit byggeri, de bygger godt nok mere i højden men er temmelig tynde (45) hvorved mere isolering får plads i væggen.

3. Overvejer også lidt omkring hvordan man plejer at løse den del af det nye tag, der går ind på den eksisterende tagkonstruktion. Hvad jeg har hørt skal man ikke fæstne bygninger sammen, da de bevæger sig forskelligt. Men hvad er der ellers af alternativer ved en sådan konstruktion?

Som sagt, flere spørgsmålstegn dukker nok op! So please bare with me :)

Prøv at PM'e og vække nogle af eksperterne, så de kan rykke ud til din undsætning. :D
Dem, jeg lige kommer i tanke om i al hast, er "Enk Projektet" og "estwing," men der er naturligvis mange flere. :)

puffer lidt på tråden

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.