Medlem
· Skåne
· 29 indlæg
Er i gang med at fastgøre spånplader i en kælder for at skjule undersiden af kældertrappen. For at spånpladerne skal sidde stabilt, tænkte jeg at lægge en "syll" på gulvet, som jeg fastgør spånpladerne ved. På gulvet ligger der klinker. Hvad siger I? Behøves syllpapp?
Formentlig ikke.
På den anden side er det vel aldrig helt forkert med syllpapp. Det er vel bare at folde/klippe/skære det, så det ikke kan ses.
Lad ikke spånpladerne gå helt ned mod gulvet. Stop nogle mm oppe. Spånplader suger fugt som læskepapir, især i kanterne.
Har du fugt i gulvet?
Har du ventilation i kælderen?
Er der nogen luftudveksling under trappen?
På den anden side er det vel aldrig helt forkert med syllpapp. Det er vel bare at folde/klippe/skære det, så det ikke kan ses.
Lad ikke spånpladerne gå helt ned mod gulvet. Stop nogle mm oppe. Spånplader suger fugt som læskepapir, især i kanterne.
Har du fugt i gulvet?
Er der nogen luftudveksling under trappen?
Medlem
· Skåne
· 29 indlæg
Virker fornuftigt!Oldboy sagde:Formentlig ikke.
På den anden side er det vel aldrig helt forkert med syllpapp. Det er vel bare at folde/klippe/skære den, så den ikke kan ses.
Lad ikke spånpladerne gå helt ned mod gulvet. Stop nogle mm oppe. Spånplader suger fugt som sugepapir, og særligt på kanterne.
Har du fugt i gulvet?
Bliver der nogen luftudveksling under trappen?
Nej, jeg har ikke meget fugt i gulvet, men til tider bliver det fugtigt nogle steder. Kælderen er oftest tør (20-30% luftfugtighed). Luftudvekslingen under trappen er meget dårlig, tror jeg. Derfor bygger jeg den ikke helt ind.
Klik her for at svare