Ja, det lyder som en fornuftig hegnskonstruktion. Så slipper du stolper gennem taget.

Desværre kan jeg ikke finde billeder på nettet.

Uhyre svært at forestille sig, hvordan det kommer til at se ud. Måske bedre at lade stolperne komme op fra trædækket, men fastgøres til trædækkets gulvregler.

Ville det ikke se mærkeligt ud, hvis stolperne lå oven på hele konstruktionen?

Jeg forestiller mig liggende 45x45 imprægnerede som hegn, men skulle du lade disse gå ned og også danne "skørt", eller ville du bygge "skørt" af terrassebrædder på en anden måde?

Hvis det er et festlokale, så bør du måske undersøge egnetheden af at have liggende hegn, det skal jo ikke være "klatrebart".
Jeg morede mig med at sidde inde i vinterkulden og skitsere lidt på et alternativ til en helt firkantet terrasse. Jeg går ind for råspont og pap, afvanding under terrassebrædderne og med sidevinduer for lysindfald.
Under nedsænkningen ved trappen er det meningen at opbevare havemaskiner, lægge brænde eller opbevare ting.
Trappen bliver samtidig en fortrinlig redningsvej.
Tredimensionel skitse af en altan med trapper, vægge med vinduer og måltegninger, viser designforslag med sidelys og opbevaringsplads.

Hvorfor anbefaler du råspont og pap? Burde det ikke være et dårligere alternativ ved så lav taghældning?

Jeg har overvejet liggende ribber, men ved, at det ikke må være "klatrebart".

Læs et sted, at hvis man havde 10mm mellem ribberne, blev det ikke anset som klatrebart.

Ser et ribbehegn med 45mm vanvittigt ud med kun 10mm imellem?

Andre forslag, stående terrassebrædder 22x95 måske?

Glas og metalhistorier er udelukket af omkostningsårsager.

En ny overvejelse er også, om man på en eller anden måde kan bygge et meget enkelt plasttag (eller rødt plåttak hvis det smelter min mer) over trædækket, eller om dette vil se vanvittigt ud, uanset hvordan man gør det. Jeg forestiller mig sandsynligvis dette billede som grund.

Jeg tænker mig, at det bliver som et lille hjørne til højre, hvor gavlen og det tilstødende tag mødes.

1. Plasttag over højre del af dækket, hvor døren er, med afløb mod højre ind på det tilstødende tag.

2. Alternativt plasttag, der dækker samtlige vinduer + dør og ca. 3m dybt med afløb fra gavlvæggen og udad.

3. Et mere diskret alternativ er en form for sejldug eller lignende.

Alle idéer modtages med tak!

Rødt hus med gråt tag, trædæk i forgrunden, person ved trappe, grønt underlag, blå himmel. Diskussion om konstruktion af tag over trædækket.

Novisfixaren sagde:
Hvorfor foreslår du råspont og pap. Burde det ikke være en ringere løsning ved så lav taghældning?

Jeg har overvejet liggende ribber men ved, at det ikke må være "klatrebart".

Læste et sted, at hvis man havde 10mm mellem ribberne, blev det ikke anset som klatrebart.

Ser et ribbestakit med 45mm sindssygt ud med kun 10mm imellem?

Andre forslag stående terrassebrædder 22x95 måske?

Glas og metalhistorier er udelukket af omkostningsårsager..
Nu får jeg vel klager fra blikfanatikere men råspont er mere stabilt, ret let at sømme eller skrue, og pap tillader en mindre tagvinkel, hvilket betyder, at du selv kan udføre arbejdet med måske kun en hjælpende hånd i sjældne tilfælde.
Det er meget let at løfte op og lægge terrassebrædder på et stabilt tag af råspont med pap på, pap findes i dag i holdbare varianter, og mange huse med flade tage har intet andet end pap, muligvis plade på råspont, men så taler vi større omkostninger.
Stakit af forskellige former er sikkert et spørgsmål om smag i de fleste tilfælde, så længe funktionen opretholdes, altså at forhindre at folk falder og slår sig ihjel, så lad fantasien flyde.
Gennem årene har jeg set flere tilfælde af omkostningsbesparelser, der med tiden har forårsaget megen ærgrelse, da besparelser kan have den modsatte effekt i form af kvalitetsforringelse, lavere værdi og utilfredshed.
Og et tag over vinduer og dør kan i øvrigt være meget praktisk.

Jeg er ikke så god til sketchup, så jeg lykkes ikke med at tegne plasttaget. Men du foreslår et tag, der dækker vindue og dør, kommer det ikke til at se dumt ud, tror du?

Jeg mener, at det skal være over vinduerne og døren, gerne tre sadeltage eller et længere, der går ud fra huset cirka en meter.
Men, plast......

Hvis du vil have tag deroppe, synes jeg, at det bedste ville være at forlænge huset. Det går jo fint at lægge plasttag deroppe. Så om du vil have det hele vejen eller kun halvdelen er jo valgfrit. Det ville helt sikkert se bedre ud end den store kasse, der er blevet skitseret indtil videre.

Hvis man vælger råspont og pap, hvordan laves opvik og plade mod gavlvæggen?

Hvordan laves fastgørelse af reglerne til trædækket i råsponten, er det ikke dumt at skrue gennem pappen?

Novisfixaren sagde:
Hvis man vælger råspont og pap, hvordan laves opbukning og plade mod gavlvæggen?

Hvordan laves fastgørelse af lægterne til terrassebrættet i råspont, er det ikke dumt at skrue igennem papiret?
Pladen og papiret skal komme ind under gavlbeklædningen.

Behøver terrassebrættet skrues fast? Bliver det ikke en tilstrækkelig tung enhed uden nævneværdig vindbelastning?

Hvor høj er hovedbygningen?

Ca 8 meter i kip hvordan det?

Ok nemmest rive panel nedfra op til trædækkets kant og derefter montere plade og pap og derefter ny panel over dette, hvor noten går i den gamle liggende panel?

Gavlen ligger helt åbent med marker omkring, hvor det blæser kraftigt. "Føles bedre" at forankre reglerne gennem pappen, men er dette katastrofalt med hensyn til tætheden?...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.