Hej!

Jeg er i gang med at renovere for fuld kraft, og den første rigtige ubehagelige overraskelse dukkede nu op på grund af det vedvarende regn.

Jeg har en køkkenindgang på husets gavl en meter op fra jorden. Lige under er der en kælderdør. Jeg har tegnet konstruktionen op, og det er måske tydeligt, hvad problemet er. Det øverste plan på den støbte betontrappe ligger højere oppe end træsyllen, der ligger oven på kældermuren. Derudover ser det ikke ud til, at der er noget fald at tale om.
Tærsklen har i princippet fungeret som en dæmning, og efter 50+ års fugt har den taget sin tribi. Tærskel, syll og oversiden af karmen til kælderdøren er i princippet sand og skal bygges om på en korrekt måde. Men jeg kan ikke finde en god løsning på tilslutningen af betontrappen til grundmuren.

Jeg vil gerne modtage forslag til, hvordan man får en fugtsikker konstruktion, så jeg slipper for at lave det om om nogle år.

Diagram over husets side med dør, trappekonstruktion og kældermur. Viser problemer med fugt ved dør og træsyll under betonområde.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.